Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 31 januari 2009 23:00

Dagen var rätt stressande. For in till stan en snabbis och hann göra mina ärenden, sen hem för att "stress-städa" ännu en gång innan husvisning. Sen var vi utslängda från vårt hem, så vi tog en lång härlig promenad -jag och hundarna. Gick samma runda om och om igen (finns inte så många spår att gå...)



Mäklaren ringde när vi kom hem. Det verkar som att spekulanterna var mycket intresserade och skulle lämna ett bud efter helgen. Låter lovande, men som sagt -det är inte sålt än. Funderar och funderar på vad som händer sen, vart vi ska ta vägen när det är sålt. Kanske dags att börja tacka ja till nån lägenhet??


Pratade med Cissi som bor i England, så länge sen vi hördes sist! Det är underbart med vänner som man pratar med som vanligt -trots att man inte hörts på ett tag. Vi tar alltid vid där vi slutade -aldrig blir det konstigt. Detta trots att vi är så olika man någonsin kan vara. Ett bra exempel är att hon är hundrädd....fast hon älskar naturligtvis Julia -vem gör inte det?


På kvällen var jag bjuden till Erica och Andreas för middag och spel. Hundarna hängde naturligtvis med. Ixa fick sitta med dom andra flattarna i hallen, men lilla Julia -hon "gojsade" ner sig i soffan. Som sagt -vem älskar inte Julia :)


Isak var kvällens mest välklädda med sin lilla slips och väst -hur gulligt är inte det?


Madde, Isak och Andreas


Madde och Andreas var också bjudna på middag. Julia ska vara hos dom när jag åker till Norrköping. Det känns tryggt, nu när hon snart ska börja löpa så är hon ju en aning "knäpp". Madde kommer nog att skämma bort henne så jag får tillbaka ett litet monster :) Om man nu kan skämma bort mer än vad jag redan gör....























































































































Av Linda - 30 januari 2009 18:22

Idag var M här för storstädning inför morgondagens husvisning. Det är inte lätt att få till det när halva bohaget är borta och det står kartonger överallt... Men vi gjorde vårt bästa och det är iaf skinande rent. Åtminstone för stunden..med två hundar och två katter i huset blir jag nog tvungen att ta ett varv med dammsugaren imorgon också.


Morgondagen är redan fulltecknad. Först på stan med en kompis, sen hem för husvisning och på kvällen middag hos Erica. Sen tänkte jag hitta lite tid till att gå igenom packningen inför min Norrköpingsresa. Jag vet -jag är ute i lite god tid...Men jag är nervös -för att flyga till stockholm och sen hitta rätt tåg, för att något ska gå snett med hundpassning eller kattpassning -men mest av allt -för vad som väntar när jag kommer fram. Och om jag får pyssla med min lilla kappsäck och planera in i det oändliga så kanske, kanske jag kommer känna mig mindre nervös på tisdag. Eller inte! Men det är värt ett försök -och håller mig sysselsatt :)

Av Linda - 27 januari 2009 22:39

Idag var M här och vi fick en massa tråkigt -men nödvändigt- pappersarbete gjort. Har nog suttit flera timmar i telefonkö på diverse olika företag...Sen när man kommer fram efter sisådär 20 minuter blir man vidarekopplad....och får vänta 10 minuter till...sen börjar det gå fram signaler...sen bryts alltihop och man är tillbaka där man började....Det tog tid, men känns skönt att ha avklarat.


Sen var jag ute på promenad med Jenni och Scarlet. Där var det full fart, mina två monster har ju inte träffat henne på länge. Alla hundägare vet nog hur det kan se ut då, när man äääntligen får återse bästaste vännen.


Utöver mitt "telefonande" och lite hunderi har dagen varit lugn, njuter av att bara vara hemma för imorgon blir det full fart med stadsbesök, personalmöte och nattjobb. Med andra ord blir det rätt lugnt med bloggandet ett par dagar...

Av Linda - 27 januari 2009 08:44

Städa hade jag tänkt göra igår...Det blev en snabb dammsugning, två tvättar och renbäddning av sängen -räknas det? Det är konstigt hur mycket annat roligt man kan komma på att man måste göra när det är dags för städ...Helt plötsligt stod jag vid trimbordet och fixade till Julias "frilla", sen åkte saxen fram och Ixas tassar blev fina...


 Julia före...


..och efter -fint va?


Julia hade nog föredragit om jag städat hela dagen, så tråkigt som det är att stå på trimbordet.


Helt plötsligt var klockan så mycket att jag inte hann städa...då var det dags att åka in till stan för att gå på första träningspasset. Så nu är jag igång. Det blev Stepup denna gång, roligt och lite varmt, mycket lättare än jag väntat mig. Takterna från förr sitter nog i än. Kvällen spenderades sen i lugn och ro, framför datorn och pratandes i telefon. Så nu blir det väl städning idag istället....


Så tackade jag nej till lägenhet i Obbola. Lika bra att vänta på nåt som jag verkligen vill ha -jag hatar att flytta så varför göra det fler gånger än absolut nödvändigt? Jag hittar nog nåt så småningom, till dess har vi tak över huvudet och det räcker.














































































Av Linda - 26 januari 2009 12:32


Tänk att man kan vara så liten =) Lille Melker har dock vuxit massor sen jag såg honom sist, trots sin ringa ålder på tre veckor. Nu var han lite mera med också, kloka blå ögon som tar in världen omkring. Mamma Annies syster var på besök, så det blev lite "vuxen-snack" också. Fast bara lite -det är ju så svårt att slita ögonen från detta lilla underverk....


Nu ska jag ta och städa lite, husvisning på lördag... Sen hinns det kanske med lite hundträning innan jag åker in till stan.

Av Linda - 26 januari 2009 08:16

Har sovit tretton timmar inatt!! Har lidit av svår sömnbrist under mina två arbetsveckor. Har liksom inte haft tid att sova med alla tankar som snurrar, alla "att-göra-listor", all träning....Resultatet blev ju förstås att tankarna snurrade ännu fortare och inget blev gjort -pga sömnbrist...Tänk så dumt det kan bli :o)


Det påstås att man inte kan ta igen förlorad sömn, men jag känner mig pigg som aldrig förr, så jag har nog lyckats. Jag har haft lite problem med aptiten också under dessa dagar, så fungerar jag när jag är övertrött -jag fungerar inte alls... Men idag hoppade jag ur sängen och ut i köket -jag var hungrig! Så nu är jag pigg och mätt och redo att börja dagen. Det blir nog en tur in till stan och handla hundmat, kanske träna lite på usm, en promenad med hundarna och så får jag väl ta och titta på hur Ixas framgångar ser ut nu när alla hjärncellerna har vaknat. Med tanke på att jag blir mer negativ när jag är trött så bör hon ha kommit längre än jag tror =)

Av Linda - 25 januari 2009 16:18

Idag tog vi en härligt lång hundpromenad med Erica, Madde och deras hundar. Det var livat redan när hundar skulle plockas ur bilar -som det ju är ibland när många flattar är inblandade =) Så fort kopplen åkte av bar det iväg, fem tokiga flattar och en australisk terrier. Promenaden bjöd på både hästbajs, bus och lite sura miner. Ixa fick sig en liten "blåtira", men om det är av annan hund eller om hon sprungit in i grenar igen -ja det må gudarna veta. Nu ser hon iaf hård och tuff ut =)


 Ericas Error och Harry, Ixa och Julia, Maddes Nelli och Lava.


Alla sex på samma bild, sittandes, tittar åt samma håll -gör om det om ni kan =) Dessutom hann jag ta fem bilder innan det bröts -av min egen lilla Ixa...


Så mycket mer har inte hunnits med idag, sov två timmar efter jobbet innan jag for iväg ut i skogen. Nu ska jag bara ta det lugnt ikväll, hundarna är av någon anledning rätt trötta...hm....





Av Linda - 24 januari 2009 17:31

Jag är ju inte helt hundra på om jag kommer fortsätta tävla lydnad med lilla Julia. Hon har ju gett upp och tränar på rätt bra, men det är ju inget hon "brinner" för. I vår ska Erica hjälpa oss med agilityn, något som är lite mer hennes grej. Men för att ha nåt att göra till dess så kör vi lite lydnad ändå. Vissa moment tycker hon faktiskt om, tex. apporten.



Idag körde vi igenom hela programmet -minus platsliggning, tandvisning och hoppet. Fotgåendet behöver ju bättras på om vi ska tävla mer, men läggandet under gång har hon äntligen tagit till sig. Det som vi nollade på tävling...


Julia undrar om apporten verkligen va så stor sist.....


Jag har ju funderat på detta med freestyle ett tag, då Julia är en trix-hund utan dess like. Om vi hittar nån kurs så hoppar vi väl på, annars får det bli agility för hela slanten. Och kanske lite lydnad....


Så har vi fått en lägenhet idag. I Obbola.... Etta på botten med uteplats, billig i hyra och inflytt i april. Jag antar att jag får åka och kika på den iaf, man kan ju alltid tacka nej -än brinner det inte i knutarna =)































Skapa flashcards