Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Två filmer på två fina damer :)

Av Linda - 3 mars 2011 20:50

Har världens stress-vecka, massor både på jobb och fritid. Och så förkylning igen... När det är mycket här i livet, bra eller dåligt, då är det som mest värdefullt att ha sina håriga vänner. För inte finns det nån annan kärlek som är så lätt, som den till djuren! Och bara kärlek får man tillbaka.


För att bevara och konservera små stunder av lycka, så har jag nu äntligen lärt mig att lägga upp videofilmer (vilket de mer uppmärksamma redan märkt). För mig är det enormt viktigt, dessa korta snuttar av total och äkta glädje.


Idag blev Hiki och Ixa målet för min kamera, sista kvällen vi får dela med fröken ridgeback. För denna gången iaf, kanske man får låna henne igen -vem vet? Vet inte om Ixa riktigt har fått kläm på Hikis språk än, ute undviker hon i det längsta all form av kontakt. Fast Ixa är ju mest intresserad av mig ute förstås. Men inne verkar dom ha rätt kul iaf :)


Och så himlars gulliga dom var när det blev "fredags-mys" (eftersom hon åker hem direkt från jobbet så tänkte jag att vi får ta fredag på torsdag istället...) Varsitt grisöra till damerna bus och en bit torkad kyckling till den kräsna terriern ;)


Det låter så sjukt gott när stora hundar tuggar på grisöron!! (Fast tror nog ändå inte att jag skulle vilja smaka....)


Nu måste jag krypa ner och försöka sova bort min eländiga förkylning. En dag kvar, sen blir det sängläge hela helgen!!


Just det...

28 188 steg

...blev det iaf idag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards