Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Att komma hem till kaos...

Av Linda - 15 mars 2011 19:31

Fy attsingen för renovering :( Inte nog med att hela huset är invirat i plast och gården är full av skräp och stora containrar -nu har dom tagit sig in i lägenheten med sitt skräp också!


Det ska ju -som tidigare sagts- bytas fönster.... Igår plockade jag ner gardiner och bort med krukor och allt som stod i närheten av fönster och balkongdörrar. Och jag plastade in bokhyllor, TV och annat ömtåligt eller svårstädat. Var helt på det klara med att jag skulle komma hem till en kväll fylld av damm och städ.


Vad jag inte var beredd på var att komma hem till ett hem fyllt av damm -men bara ett halvfärdigt jobb!! Inte lönt att städa, för det är ju inte klart. Och överallt saker och papper och plast. Jag blir tokig!!!


     


Inte så mycket jag kan göra åt saken. Försöka stoppa irritationen och "det obekväma" långt bak i hjärnan och låtsas som att det inte finns. Har så mycket annat att tänka på nu så jag orkar inte oroa mig för hur länge dom tänker skapa kaos i vår lägenhet innan dom är klara....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards