Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Om att förlora någon

Av Linda - 17 mars 2011 20:11

Trodde inte denna vecka kunde bli så mycket värre, tills jag imorse fick veta att en av dagisets äldsta kunder gått bort. Jag fäster mig vid de fyrbenta så lätt och den sorg jag känner när någon går bort är tung. Sen fäster man ju sig vid de tvåbenta kunderna också -och nu går dom igenom detta hemska....Gav mitt allt i dagisbloggen, så jag skriver inte mer om detta här och nu. Förutom det att av det som är jobbigt med hunddagis är detta det allra allra värsta. Och det går inte att skydda sig, för jag kan inte värja mig. Jag kommer att fästa mig vid den som tar hans plats också.


All energi försvann idag och vi har liksom flutit runt på jobbet, den ena mer nere än den andra. Massor är det som ska förberedas också, inför nästa helg då vi har "föräldramöte". Tog mig iaf tid idag på eftermiddagen, till att bara mysa runt med hundarna. Gick från den ena boxen till den andra och pratade och gosade med hårbollarna -dom som jag gör allt detta för. Det gäller att inte glömma bort vad som är viktigt!! 


Har haft kontakt med lillasyster som skickade massa gulliga och peppande sms. Nog har jag den bästa systern i världen!! Så viktigt att ha någon bakom sig, som bara finns där och som jag kan känna mig trygg nog att "bryta ihop" och känna mig liten inför.


Imorgon är det fredag och dagen är redan planerad till brädden... Men med roliga och spännande saker. Och sen kommer äntligen, äntligen Susanne hem och allt blir precis så som det ska vara igen!!


Fast utan stora fina Caesar   

 
 
Ingen bild

lillasyster

18 mars 2011 11:59

Men Linda tänk, va hemskt om man bara sko skak av sig nåns död å gå vidare utan att e sko rör en i ryggen. Som om man sko borst bort smulor från skjortan. Ja vet att såna hä saker tar hårt på dig å att du fäster dig hårt vi dina dagishundar, men e e ju he som gör dig ti den du e, å just därför e just du världens bästa dagistant. Tänk att du varje dag får jobb me härliga fyrbenta busisar, som du verkligen bryr dig om. Hoppas de känns bättre idag...?? he gör e garanterat för Caesar!:)
PUSS!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards