Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Ingen rast...

Av Linda - 19 mars 2011 23:09

Håller stadigt högt tempo nu, och det är underbart roligt. Även om det också är tröttsamt och det ligger mycket oro därunder -kommer jag klara detta nya? Vissa dagar sviktar självförtroendet nåt enormt, andra dagar är jag fylld av tillförsikt.


Mitt i alla förberedelser fortsätter livet snurra runt mig. Det byts fönster i mitt hem, en fyrfota vän återvänder till de himmelska ängarna, det hålls en fest jag närvarar vid några få men trevliga timmar, jag har en extra hund på besök i mitt hem, tvätt tvättas och smutsiga golv dammsugs. Mina egna hundar får vissa dagar nöja sig med korta promenader, som sammantaget inte ens motsvarar en av våra vanliga långrundor!!


Det var veckor sen jag hann träna lydnad -eller något annat för den delen...Men imorgon kör vi, jag och Ixa, med vårt träningsgäng. Har egentligen inte tid, men har bara bestämt mig för att den timmen behöver vi, jag och Ixa!


Ganska förvånad är jag över att jag tycker allt detta pappersgörande är riktigt kul. Att sitta och fixa med reklamblad och prislistor och bokföring (som jag nu bara har nosat på litegrann...) -det ger så otroligt mycket mer än jag någonsin kunnat gissa. Så nu har jag fått lite förståelse för de som valt att bli

kontorsråttor :) Även om jag nu har svårt att tro att jag skulle klara av att syssla med det på heltid -jag trivs alltför bra med promenaderna med mina fyrfota vänner!!


Nu ner i bingen för några timmars sömn. Imorgon ska det inhandlas lite småsaker så jag kan fortsätta jobba. Sen är det måndag och tillbaka till hårbollarna :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards