Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Attt göra listor,,,

Av Linda - 26 mars 2011 07:34

Inte blivit mycket bloggande denna vecka... Detta beror på att jag varit enormt upptagen.

Jag har under veckan:

  • Storstädat samtliga av dagisets boxar från golv till tak. 
  • Skrivit ut kort och ramat in, hängt upp på dagis.
  • Ringt dagisföreningen och bett om nya kontrakt, kopierat upp dom.
  • Skrivit ihop kurslista, prislista, dagordning, foderbeställning mm mm
  • Tagit emot, läst igenom och besvarat runt en 60 jobbansökningar.
  • Bokat in tid för jobbintervjuer på de intressanta (se ovan)
  • Gått ut med mina grupper, hunnit med två långisar vissa dagar!!
  • Hann också med fredagens rastgårdsbesök -det var underbart!
  • Haft p-möte med Mika för att se att inget glömts och allt är gjort.
  • På nåt makalöst sätt hunnit trimma min egen hund??!!
  • Sprungit och shoppat diverse kontorsmaterial (en ganska rolig punkt)
  • Skrivit en miljard listor på allt jag måste hinna med denna vecka.
  • Inte hunnit komma till "baka" som står långt upp på min lista. Det kräver för mycket tid helt enkelt....
  • Haft en dagisvisning och fått in en ny kund.
  • Hunnit med ett besök på banken...
  • Passat två hundar! Leia har jag ju haft i två veckor nu, men jag fick även en liten Nellie då det körde ihop sig och matte var på väg utomlands i jobbet. Så det blev trångt i några nätter, men det gick!
  • Hunnit med mina egna hundar -lite iaf. Har lite dåligt samvete, dom har inte fått mycket av sin matte denna vecka. Ingen träning har det blivit, men vi har hunnit med några besök till skogen iaf. 
  • Haft en sorglig "minnesstund" med matte till dagishunden som gick bort. Som hundägare vill man inte tänka på döden, för det är inte frågan om OM man kommer förlora -utan när. Ett hundliv är för kort! Det var iaf ett trevligt avslut, och det lät som att vi får tillbaka matte i framtiden :)

Nu i helgen fortsätter jag min lista. Imorgon är mötet då allt ska vara klart. Sen fortsätter jag på nästa lista som innehåller saker som:

  • Rensa ut skräp på dagis.
  • Åka och slänga ovanstående.
  • Fixa iordning kontor på jobbet.
  • Fixa iordning mappar.
  • Göra en kursmapp med allt material.
  • Betala Mikas bollvallningskurs och våra 1:a hjälpen (hund) utbildningar.
  • mm mm mm mm

Men nu ska jag ut i skogen med tre hårbollar i några timmar. Sen ska jag forstätta denna veckas lista!

 
 
Ingen bild

Lena H

26 mars 2011 08:30

Hej vännen!
Fullt upp för dej nu, så spännande att du nu driver ditt eget dagis och att du ändå hinner planera och hålla kurser. Försök hinna vara rädd om dej också så du inte tar i för mycket! Vi måste få se lite bilder från ditt dagis i väntan på "personlig inspektion". Tänker ofta på er och att det är så länge sedan vi sågs. Stor kram från oss i norr!

 
Ingen bild

lillasyster

26 mars 2011 09:16

Alltså, blir heeelt matt av att bara läsa din lista....men hejar på dig! de går no bra, snart rullar epå av sig själv! Puss!

 
Ingen bild

Pösmunken

26 mars 2011 17:25

Tror att jag saknar en punkt på listen..... Din SAMBO... Här är jag i alla fall min skatt :-)

Spännande tid för oss. Nu kör vi!!!

Puss älskar dig!!!!!

 
Ingen bild

Karin och brudarna

27 mars 2011 21:48

Inget dåligt program! Vi kommer att sakna "vårt dagis", men vi ses ju ändå! Hoppas att du hinner träna lite med oss framöver också;)
Kram från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards