Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Om det grå innan våren

Av Linda - 4 april 2011 16:35

Imorse vaknade jag till fåglesång -betyder det att våren äntligen är här? Fönstret stod öppet lite, och in kom en frisk fläkt av ljummen morgonvind följt av fågelsång. Hur underbart är inte det att vakna till, när man måste lämna sängvärmen klockan 5 på morgonen?


På eftermiddagen kom solen. Allt har varit grått, grått, grått. Det är nackdelen när snön försvinner, innan grönskan kommer är allt så grått! Men när solen visade sig och molnen gav plats åt en sommarblå himmel, då blev det mycket bättre. Både färgmässigt och i själen...


Har börjat inse att tiden rinner ifrån mig. Hade så många planer på hur allt skulle se ut i juni när jag fyller 30, hade planerat så mycket och nu hinner jag inte hälften. Livet kom liksom emellan -igen! Det är ju ändå bara en siffra bland många andra.


Har känt mig lite låg. Behövt stöd från de som står mig nära. Min syster och räddare i nöden, som vanligt en klippa när det blåser! Bara så oändligt långt bort! Susanne jobbar mycket och är trött hon med, ändå ett enormt stöd för mig. Bygger upp mig om och om igen när självförtroende sviker. Låter mig veta att jag inte är ensam och aldrig kommer att bli.


Och sen hårbollarna. Dessa underbara kärleksfulla varelser, för vilka varje dag är den andra lik. Kanske en längre promenad eller en kortare, men varje dag möts med samma kloka mörka ögon och lugna trygga hjärtslag. Var skulle jag finna sinnesfrid om jag inte hade er??


 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards