Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Pyssel

Av Linda - 10 april 2011 18:14

Det blev en riktig mysdag på jobbet idag. Hade tänkt måla lite, men efter lite funderande fram och tillbaka kom jag på att det får vänta till påsk. Då har jag mer tid på mig så färgen hinner torka. Så slipper dagishundarna bli vita i pälsen   


Istället pysslade jag på med nya namnskyltar vid krokarna och nytt vid matskålarna. Och jag organiserade in saker i dom nya Ikeaförvarings-....ja vad det nu heter.... Jag storstädade också badrummet, det behövdes. Jag planerar för "öppet hus" i maj, nån form av "öppet hus för alla" avslutat med "invigning för vänner". Och till dess vill jag ha allt tipp-topp. Inte helt lätt när stället är packat med hårbollar hela veckorna  


Har också hunnit med en timme i skogen och en promenad på ängarna i bandhagen. Vädret är underbart, varmt och skönt! Hundarna är fyllda av vårkänslor och till och med den lilla hoppar och far som vore hon valp igen    På dagis har Pernillas dotter roat dom, Julia har förmodligen fått i sig sin egen vikt i godis....minst! Men jag är bara glad att hon verkar tycka om ett barn -ett ganska så livligt sådant också... Ella gjorde trix och konster, skällde och berömde och spelade spel med liten terrier, som glatt följde henne i allt.


Nu ska jag ta och ge vårt eget lilla hem lite kärlek, innan min vackra sambo kommer hem. Då blir det tacos och söndagsmys!


 
 
Pernilla

Pernilla

10 april 2011 21:40

Visst är det mysigt att gå runt där och känna på sitt "egna ställe" och fixa och göra fint! Vänta bara du blir (är..) skadad, det blir roligare att fixa där än hemma... Jo, Ella är rätt go *ler* och rätt duktig (säger stolt mamma) med hundarna. sov gott nu! Ses imorgon!
kram!

http://www.bonza.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards