Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Ett inlägg med många svordomar....

Av Linda - 12 april 2011 19:24

Det händer att jag skickar ett sms till Ixas uppfödare och tackar henne för att just jag får dela mitt liv med denna underbara vackra hund. Jag älskar mina hundar och har svårt att tänka mig ett liv utan mina två bästa vänner.


Jag har inte mycket att klaga på heller. Dom uppför sig för det mesta. Där det brister har jag vett nog att förstå att det (oftast) beror på mig -inte dom. Jag blir sällan eller aldrig arg, det behövs helt enkelt inte.


Men ibland....ibland kan det låta såhär:

Sms till Susanne: Jag är så jävla arg på Ixa så jag har aldrig varit förut. Jävla hund ville strypa fanskapet. Hon har aldrig varit med om att jag varit så arg, nu har hon gått perfekt fot lös sen dess. Jag är arg ändå. Jävla hund jag säljer på blocket. Jävla jävla jävla hund!

Sms från Susanne till mig: Men älskling vad arg du är. Vad har hon gjort???

Sms till Susanne: Det har med människobajs att göra. Och att inte lyssna, att skvätta runt äckligt människobajs när hon försöker komma ifrån mig och tugga samtidigt, att ta en retur till den jävla människobajsen och förse sig igen. Och när jag får tag på henne är jag så arg så jag tar tag i min hundjävel och hon blir rädd och spottar ut äcklet på mig. Sa jag att jag är arg på min jävla hund?


Jag har lång stubin, speciellt när det gäller hundar. Jag blir sällan arg. Detta var nog första gången Ixa såg en riktigt arg matte, och hon är över 3 år. Inte konstigt hon blev lite skraj och gick fot hela vägen hem....När ilskan la sig och jag började skratta lite för mig själv (det var ju lite komiskt trots allt) då tittade hon oroligt på mig.


Ingen är perfekt -varken människa eller hund. Jag är så glad att just mina hundar är mina. Ixa jagar varken katter eller vilt, hon springer inte fram till andra hundar eller människor, jag kan stoppa henne när hon är på väg ner i ett sumpigt dike och hon är snäll mot allt och alla. Däremot kan jag inte hindra henne från att äta allt äckligt hon får tag på. Eller jag har inte kunnat det förut, vi får väl se hur hennes flattehjärna jobbar nästa gång hon får upp vittring på bajs....


Nu är iaf hennes tänder borstade (3 gånger) och hon tuggar nöjt på ett ben. Min tröja och väst ligger i tvätten och jag har skrubbat bort huden på händer och ansikte. Ilskan har för länge sedan lagt sig och ja -jag älskar min dumma dumma hundjävel   

 
 
Ingen bild

Meya genom matte Annika

12 april 2011 20:18

Stackars dig Ixa, när du äntligen fått tag i sådana delikatesser så uppskattar inte din människa det...Min matte brukar oxå säga att jag inte får äta bajs men jag skyndar mig att svälja när hon inte ser...Det är ju bara så gott att det gåååår bara inte att undvika ;-)

 
Ingen bild

Lena H

12 april 2011 20:54

Jag förstår din frustration och ilska över att hon snuskar sig! Samma här när mina hundar är äckliga. LN t ex, lägger gärna ner vänster skuldra och gnuggar in sig i hästskit/hundskit -än så länge har hon inte gnuggat in sig i människoskit! Kram och hoppas att Ixa förstod budskapet!

 
Ingen bild

lillasyster

13 april 2011 08:50

HAHAHAAAHAAAA!!!! jaa du e ju no en snäll matte, men ja fattar absolut att du flippa där..fy, va ÄCKLIT!! hone e n liten snuskis, Ixa, men en otrolit fin å dukti snuskis!!:) PUSS!

 
Pernilla

Pernilla

13 april 2011 21:38

:-D Visst är det härligt med hund, jag undrar ibland om det finns stunder som de precis som vi, skulle vilja säga - Jä--a mattejä---! Och tycker att vi är obotligt dumma som inte fattar nåt...
Förmodligen inte, för de kan ju verka som rena rama helgonen i tålamod när de gäller oss människor.
Hur som helst, vi är ju inte mer än människor och arg får man bli ibland! Kram kram!

http://www.bonza.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards