Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Om Lycka!

Av Linda - 24 april 2011 19:22

Äntligen färdig. Lite iaf. För stunden. Det jag tänkte att jag absolut måste hinna denna helg. Färdig! Äntligen!!


Och idag har varit en sån underbar, underbar dag!! Morgonrunda med två glada, spralliga, vårrusiga hundar i skogen. Tre rådjur som skuttade brevid oss. Ett par som berömde mina tjejer. En puppy -labrador, bedårande söt. Och doften av skog, vår och grönska! Sen hem och vända för att gå på nästa skogspromenad -till jobbet. Bara en sån sak -så lite att bära att jag slapp ta bilen idag!!! Snirklade runt bland små stigar med glada, glada, glada tjejer. Sen sex timmars effektivt jobb. Och promenad hem igen -genom skogen.


Och så ser man det här...


 


Är det inte lycka?? Hur gick det så snabbt? Igår fanns inget och nu är det blommor och löv överallt. Hände det över natten??


Går och är sådär salig och underbart lycklig som jag är ibland, när allt är precis så som jag skulle ha önskat -om jag bara vågat. Det perfekta jobbet, de perfekta hundarna, familjen och kärleken. Och framtiden ljus och lovande. Det kan bara inte bli bättre än nu -precis i den här sekunden. Och ändå är jag inte ens rädd, trots att lyckan är det som alltid skrämt mig mest av allt. För lycka betyder att man har alltför mycket att förlora. Men denna gång njuter jag -kanske ett tecken på "mognad" nu när jag snart fyller 30?


Jag har jobbat hårt för allt jag har. Jag är inte en sån som glider på en räkmacka genom livet. Jag har jobbat hårt, jag har haft mina svårigheter och mörka stunder och jag har förlorat mycket. Kanske är det min tid nu?


Jag undrar ibland varför jag alltid tyckt så illa om stockholm, när det visat sig att det är i just denna stad som jag fann lyckan....tänk så det kan bli!

 
 
Marlene

Marlene

24 april 2011 22:07

Haha lite långt att pendla bara ;)

Lycka är härligt, ta vara på den och njut, den är du värd!

http://www.mafomy.wordpress.com

 
Pernilla

Pernilla

29 april 2011 20:42

Härligt att höra, och glad att du är lycklig! Jag tror det är din tid nu *ler*.
Kram Pernilla

http://www.bonza.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards