Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Årsbokslut -det är nu det händer!

Av Linda - 16 december 2011 18:48

Sedan i maj, då jag blev "min egen", har jag lärt mig massor. Aldrig hade jag gissat att jag skulle klara att sköta ett företags ekonomi, nästan helt själv! Ibland har jag undrat om jag verkligen gör rätt, så lätt som det känts vissa dagar. Detta svåra som jag fick så ont i magen av i början... Massor har jag lärt mig på vägen. Böcker, diverse företagssidor och google är verktyg som hjälpt mig på vägen. Och ett bra bokföringsprogram med trevlig och hjälpsam service vid behov. Till skatteverket borde jag få ett alldeles eget privat nummer, för numera måste jag väl ändå räknas som stamkund? Trevliga och hjälpsamma har de iaf varit, över telefon och på kurs. (Även om jag ändå är lite putt på dem för att de tar alla mina pengar....)


Och nu är det då dags, att få "betyget". Har jag gjort rätt? Har jag förstått eller är allt en stor och hjälplös röra?? Allt skickades in för "granskning" för flera veckor sedan. Första svaret, från snälla U som hjälper mig, var att "det är några småfel, men i det stora hela tycker jag du har gjort det bra". Och jag blev så glad! I mina mörkaste stunder (de dagar det INTE kändes som att det gick lätt....) har jag fasat för att jag gjort allt, allt, ALLT fel....


På tisdag ska jag träffa snälla U och gå igenom....ja, rättningar av det jag gjort fel, fixa sånt som ska in till skatteverket...och gå igenom pappret med alla de frågor jag har nu såhär i boksluts-tider. Med mig dit tar jag vetskapen om att jag, trots småfel, har gjort ett mycket bättre jobb än jag någonsin trodde möjligt.


Sen håller jag tummarna att siffrorna i slutändan är till min och företagets fördel. Och att skatteverket kan låta mig behålla iaf så pass mycket att jag klarar ett år till..... och om man får vara lite "girig" såhär i juletider, så vore det toppen om det möjligtvis kunde gå så bra för oss att jag kan ge min välförtjänta, hårt arbetande personal lite mer i plånböckerna...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards