Direktlänk till inlägg 20 december 2011

(Jul)stress

Av Linda - 20 december 2011 19:31

Tänk om man kunde vara flera personer. Så mycket mer man skulle hinna med då! En som sliter med tvätt och städ i hemmet, en som kommer på romantiska aktiviteter med sambon och finurliga äventyr med familj och vänner. En som tränade, aktiverade, promenerade, tävlade och myste med de egna små hårbollarna. Och en som jobbade. Eller på jobbet hade man egentligen också behövt vara några fler "jag". Så att man hann lite mer, kunde vara ute hela dagarna med alla grupper, samtidigt som man städade och fixade bokföringen. Och ringde samtal, beställde varor, skrev fakturor och myste med hundarna. Badade, klippte klor, fixade lunch, tog emot och lämnade ut hundar....det tar liksom aldrig slut...


Om man kunde det, då skulle det vara plätt-lätt att få alla att känna sig speciella. Inte ständigt känna att man fick dela sig mellan flera, ingen riktigt nöjd med sin del av kakan. Man rusar mellan hemmet, jobbet, skogen och träningsplan. Den egna träningen är ett minne blott....även om kortet visst ska vara aktivt fortfarande. Kanske ett nyårslöfte till mig själv -hitta mer tid!!


Det ska bli skönt med lite ledighet över jul. Och välbehövligt. Jag vet redan hur den kommer att spenderas -lite pappersarbete (men bara lite) och mycket träning av hunden som visst klev in i "trotsåldern" medan jag var upptagen med annat.... Eller var det meningen att "O'Flanaganer" skulle klättra på borden??


Men före jul och ledighet måste jag, förutom allt det vanliga, få nån klarhet i detta med årsbokslutet. Jag måste också fixa julmat, julstäd och julklappar. Och lite julkänsla. Inga problem -jag klonar mig!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards