Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Julen 2011

Av Linda - 25 december 2011 16:44

Julafton detta år går verkligen i lugnet och kärlekens tecken. Vi vaknar när vi vaknar (8:30 -väckta av valpen...) Vi går ut på en liten runda med hundarna. Vi öppnar paket. Hundarna överförtjusta.


 


Jag saknar Ixa. Trots att papper rivs i småbitar av ivriga små troll. Jag saknar den som inte är här.


     


Julia fick sin favorit-boll....


         

Som självklart "dödades" på under 10 sekunder blankt (precis så som det ska va....)


Sota är nybörjare på detta med julklappar. Trots detta förstod den "lilla" valpen ganska snabbt att detta var en alldeles speciell dag....


       


Och att öppna julklappar var riktigt roligt.


 



   


Självklart öppnades även dagens lucka -den sista- i årets julkalender. Något som har blivit en favoritstund på dagen, nu är det slut för detta året...


   


Efter julklappsöppning blev det julmys följt av långpromenad i solen och plusgraderna (nästan 7 grader!!!) Susanne tyckte sig se en blommande tussilago när hon plockade upp efter Julia. Rosenbuskarna blommar för fullt. Björkarna är redo för vår.... En väldigt konstig julaftons-promenad...


Väl hemma, bad av hundar. Avsaknaden av snö går hårt åt ett städat julhem.... Sen köttbulls-rullning och potatiskok. En julmiddag blev det, men bara det bästa och godaste. Resten får vara, att göra mat för soptunnan är inget för oss!


Och sen kom de sista julklapparna. Varsitt Ottosson-spel, inhandlat på årets mässa. Och självklart måste de testköras på en gång!


               


 


En lyckad jul! Imorgon åker jag och Sota mot Vasa för att träffa de nära och kära. Susanne och Julia stannar i stan och återhämtar sig


   

 
 
Ingen bild

Lena

25 december 2011 17:04

Misstänker dessvärre att färden mot Vasa inte går via Umeå?

 
Ingen bild

Linda

25 december 2011 17:21

Inte denna gång... hörde rykten om nån storm som ska härja däruppåt! Vi får väl se om vi tar oss över pölen här nere :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards