Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Jag är förälskad!

Av Linda - 4 april 2012 20:50

Jag är upp över öronen förälskad -i Sörmland! Närmare bestämt en liten bit av Stjärnhov, där skogarna är djupa och trollska, vattnet klart och porlande och luften frisk och klar. Min vän Ulrika har sin stuga i dessa skogar, och idag har jag för tredje gången gjort ett besök där. Första gången var i somras -men allvarligt talat så är det mesta vackert i sommarskrud. Stad som land, allt har något fint att erbjuda en solig sommardag. Andra gången var dock i helgen, då snön föll efter veckor av vårvärme. Jag är ändå förälskad! Och idag tog jag och Susanne en familjedag, så att jag skulle få möjlighet att visa henne detta vackra landskap.


Och vi blev inte besvikna. Snön var borta, solen sken från klarblå himmel, luften var frisk och alldeles lagom för att orka bära oss och våra hundar timme efter timme ute i skogen.


 


Jag som är uppvuxen vid havet och har stuga vid havet har aldrig riktigt trivts innåt landet. Men detta, det är något alldeles speciellt. Som att resa tillbaka till en barndom, som kanske inte var ens egen -men ack så spännande! Som en Astrid Lindgren saga -när den är som bäst.


 


Mossan är så mjuk att det känns som att sväva på moln. Och ljuset faller så vackert mellan träden att jag vill lägga mig ner och bara bli kvar en stund i allt detta fina.


 


Vi var ute i timmar. Och hundarna lyckliga och pigga. Nosade, kikade, hoppade, sprang och lufsade. Glada och fria!


 


Med allt jobb jag lägger ner på mitt företag just nu, är det så Guld Värt att få komma ut i naturen på detta sätt! Det känns verkligen som att Äntligen Få Andas! Att telefonen fungerar knapphändigt ute i djupa skogar ser jag som nyttigt och värdefullt -även om det sticker till lite i stressnerven när jag inte får upp mailen....


Men jag kan Andas!!!



Hungrig blir man av att vandra i friska luften. Och självklart kom vi förberedda! Det var länge sedan jag var ute och grillade korv.


Det gjorde mig lycklig! Hela Dagen Gjorde Mig Lycklig!



 
 
Ingen bild

Amanda

12 april 2012 09:01

Hej,

jag snubblade in på din blogg och satt och sträckläste om hela din resa med Ixa, satt med tårarna rinnande varvat med ett leende medan jag läste. Vilken resa! Vilken sorg. Vilket helvete och samtidigt tänkte jag på hur fantastiskt det är att man kan älska sin hund så mycket. Och som alla andra som läst så kramade jag om min lilla hund extra länge efter att ha läst bloggen.

När man skaffar hund så är det som alla tjatar om att man ska ta ställning till att "tänka på att det är för kanske 15 år framåt" - så man gör sig redo, och vänjer sig vid tanken och gör det till en självklarhet. Att då inte få mer än 3 år..! Min hund är 7 månader nu, jag kan inte föreställa mig sorgen att förlora honom för tidigt.

Ixa verkar vara en speciell hund, mestadels för att hon är så älskad!

Jag undrar en sak: vilket hunddagis är det du driver? Om jag någon gång behöver sätta min hund på dagis så vill jag försöka få en plats på något av dina - du verkar ha en sådan kärlek till hundar!

Nu ylar min stackars kille här som vill ut. Jag ska skicka en tanke till Ixa på våran promenad - Ixa och alla hundar som tagits ifrån oss för tidigt! Hoppas att dom har världens största pappersinsamling att slita i stycken däruppe! :)

Linda

12 april 2012 21:40

Tack så väldigt mycket för alla dina snälla ord, och för att du tog dig tid att lära känna Ixa, snart ett år efter hennes bortgång! Det värmer mitt hjärta att hon fortfarande kan få plats i vår värld genom mina ord, och de människor som läser dem :)

Det är en sorg. Och är det något jag tänker på nu, så är det inte att en ny hund för in långt åtagande och ansvar i mitt liv -utan att den kommer att föra in kärlek och glädje, och slutligen sorg. Men visst är det värt det! Dessa underbara själar vi får möta och lära känna!! :)

Mitt dagis kan du läsa mer om här:

http://www.nosmotnos.net/

Du är självklart välkommen till oss :)

Lycka till med din kompis, må ni få många fina år tillsammans!

 
Ingen bild

Ulrika

13 april 2012 06:26

Du,Susanne och älskade hundarna är välkomna när ni vill till vår lilla stuga. En av glädjeämnena med att ha en liten stuga är att kunna dela med sig. För det är ju som som talesättet säger delad glädje är dubbel glädje/varmaste kramar till dig,Susanne och pälsbollarna <3

 
Erica

Erica

14 april 2012 13:26

Ja men så bra :-) sovplats finns ju och en liten liten helg ska ni väl kunna komma loss? :-) Annars ses vi ju första helgen i juni!

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards