Alla inlägg under augusti 2012

Av Linda - 9 augusti 2012 08:25

Nu är dagis 2 igång och jakten på egen lya har börjat. Har listat mig överallt, anmält intresse på allt från råtthål till snusk-dyrt slott. Låter mig inte slås ner av den statistik som påstår att detta kommer ta mellan 2 och 20 (!!) år.

Annars kör jag på det förslag som kom upp i kollektivet igår, husvagn vid flaten. Naturen runt knuten, kan det bli bättre??

Av Linda - 5 augusti 2012 21:29

Årets Pride är över. Fredag kväll hann vi in en sväng. Tog turen ner till parken, men hittade inga vi kände och valde därför att ta en öl på en gay-vänlig restaurang istället. Lördag var paraden. Vi satt vid tanto, alltså alldeles i slutet. Hoppade på efter Qx och dansade efter Maria Montazami, som stod däruppe på flaket.

På kvällen blev det Miss Gay. Sen dansade jag i princip non-stop till närmare fem på morgonen. Då vandrade jag och Paula genom ett tyst Stockholm, en ljus och varm sommarmorgon. Det är en vacker stad jag bor i!!

Hade nog räknat med att min fot skulle göra ont idag, men det gör den inte. Däremot har jag träningsvärk både här och där efter nattens dansande.

Happy Pride! Vi ses nästa år :)

Av Linda - 2 augusti 2012 07:43

Årets Pride är invigd och på lördag ska jag ut i vimlet :)

Innan dess ska jag jobba första veckan på mitt nya dagis, som igår invigdes med en gigantisk flaska finaste champagne. En liten grupp av närmast berörda var med och firade, anställda, vikarie, praktikanter och vänner. Lyckad kväll -nu är vi igång :)

Ovido - Quiz & Flashcards