Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Påsklov

Av Linda - 2 april 2010 15:04

Idag är första "påsklovs-dagen". Det firades med sovmorgon till nio. Ja, klockan var iaf ställd till nio, men strax efter åtta vaknade vi -det var alldeles lagom som sovmorgon. Låg iaf kvar till nio och njöt av att inte behöva kliva upp, att inte ha nåt jobb att gå till och att inte behöva stressa och väcka sömniga puppisar   


Väl uppe packades väskan för årets första spår. Så åkte vi iväg till länna, där det blev spår och jakt med Ixa och spår och sök med Julia. Gissa om tjejerna tyckte det var toppen    


  


Julia tittar spänt på när jag försvinner i skogen för att lägga hennes spår. Liten terrier var taggad idag!


  


Ixa har mognat massor från förra året. Att lämna dummisar är inte längre nåt problem -det har tränats flitigt under vintern och det märks! Att spåra går också bättre -visst är det fortfarande explosiv fart som gäller -men ändå så pass att hon hinner notera och plocka upp pinnarna   Utgångsläget för vårens träning är toppen -det ska bli suveränt att komma igång igen!


Årets första nyckelpiga beundrades och fångades på bild.   


Efter några härligt soliga timmar i skogen åkte vi och lämnade tjejerna hos Mika, som ska vara hundvakt till imorgon. Så skönt att återigen ha vänner jag litar på nog mycket för att lämna över mina ögonstenar   


Och hur spenderar vi den hund-fria kvällen? Om två timmar befinner vi oss i Hagsätra, vi är inbjudna till en ceremoni där ett lyckligt par ska förnya sina löften. Japp -det finns fortfarande dom som lyckas hålla ihop i dessa "slit-och-släng-tider".


Nu måste här sminkas och piffas och kläs och fönas osv.... Börjar bli brådis...



 
 
lina

lina

5 april 2010 13:26

duktiga tjejer! måste försöka ta mig ut och träna lite med idun och freja snart också. just nu är det så blött och mycket snö kvar så det blir då ingen skogsträning än på ett tag. iaf inte om man vill ha med august i vagnen. ;) men kanske lite lydnad och jaktlydnad nu när asfalten börjat tina fram. :)

http://i-fokus.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards