Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Linda - 28 mars 2010 22:17

Jag avslutade arbetsveckan med att klippa min första hund -alldeles själv. Ja, med lite hjälp, tips och råd av Pernilla förstås. Men det var jag som gjorde jobbet. Hunden är en dagishund och han blev bedårande, förtjusande vacker -om jag får skryta lite   Vad hans familj tyckte om mitt arbete vet jag ännu inte, men har jag inget hört än så antar jag att dom iaf inte är helt missnöjda -sånt brukar ju förmedlas i rasande fart.


Det blev en stressig fredag, som började med att jag plockade isär, rengjorde, oljade in och satte ihop två trim-maskiner, sen var det friseringen och de vanliga hundpromenaderna. Ändock lyckades jag komma iväg nästan en hel timme tidigare. Promenerade hem med mina två monster   och tog en snabb dusch innan jag åkte in till stan för att träffa min vackra sambo. Hon hade kokat ihop nåt -det märktes på sms och samtal. Och det blev en helt underbar kväll, med middag på "torget" -ett gay-ställe i gamla stan. Med vin, tända ljus, romantisk stämning och allt. Jag har världens bästa tjej   


På lördag var det föreläsning: Hundars och vargars beteende, med Teddy Worm Christiansen. Föreläsningen var på danska, vilket gjorde att jag ibland tappade tråden lite och hade bitvis svårt att hänga med. Men i det stora hela var det en mycket intressant och tankeväckande föreläsning -definitivt värd att gå på. Jag köpte också hans bok -på svenska- och fick den signerad   Att jag hamnade på denna föreläsning har jag världens bästa chef att tacka för -det var hon som anmälde och betalade för mig och Mika. Det var inte ens några problem att hitta dit -eftersom både Mika och Pernilla bor på min linje -så vi tog samma

tunnelbana   Och det är tur -för själv går jag ju alltid vilse på mina utflykter i stora staden....


Idag har jag ägnat dagen åt sånt som jag inte hinner på veckorna. Städat, tvättat och förberett inför morgondagens kurs. Japp -imorgon drar äntligen vårens kursverksamhet igång för mig. Ska bli så spännande!


Ovido - Quiz & Flashcards