Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Vårtankar

Av Linda - 11 mars 2012 17:25

 


Våren är äntligen här. Med värme, fågelsång -och smuts upp till armbågarna på hundarna. Alla promenader som förs på annat underlag än torraste asfalt avslutas med en tur i badet. Men hur kul är det att gå på asfalt??


Idag tog vi en tur förbi skogskyrkogården och över gubbängsfältet. Jag älskar verkligen alla möjligheter till grundträning som ges nu, när alla vintergömda människor tinar fram. Vi har tränat både koppel och löst. Och löst har vi tränat hundmöten, vi har haft hundar som kommit springande "lockande nära" innan ägarna lyckats kalla tillbaka. Vi har tränat att skvallra på allt, cyklar och joggare och fåglar och hundar -ja, allt! Vi har också stått och tittat på ett gäng fotbollskillar. För är det nåt som är svårt och orättvist när man heter Sota, då är det när någon har en boll som hon inte får.


Sen tog vi skogen hem. En skog som nu är nästan helt fri från snö. Dock är det på sina ställen stora skridskobanor. Livsfarliga fällor och jag hann tänka många tankar innehållande min hjärnsubstans på de fina träden medan jag kanade runt som Bambi på hal is. Jag undrar om jag kan stämma stockholms stad om jag bryter benet för att dom inte sandat i skogen?


En tävlings-späckad vår ligger nära nu. Vi får väl se hur det går.... Har dock insett att jag får ge allt nu för att "kicka igång" mina två, för i höst kommer jag ha fullt upp. Jag räknar kallt med att mina arbetsdagar kommer bli runt 13 timmar långa. Måndag till Fredag. Helgen kortare. Det är tur jag gillar mitt jobb!! Till vintern hoppas jag i alla fall att jag kommit igång så pass att jag kan dra ner lite på tempot.


I det stora hela är det rätt härligt att vara jag just nu. För jag gillar ju när det händer saker hela tiden! Är det något man kan säga om mitt liv just nu, så är det att det är händelserikt och spännande!


Men denna vår ska jag ha med mig hjärtat hela tiden. Jag ska inte glömma att dra in vårluften i mina lungor och njuta. Jag ska uppmärksamma när gräset blir grönt och knopparna spricker. Framför allt ska jag se till att skapa tid för min familj, även när tid inte finns. Eller speciellt då!


Tänk att det alldeles snart är ett år sen Ixa gick??




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards