Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Lydnadsträning och chihuahua-besök

Av Linda - 6 juli 2009 22:46

Tillbaka i Umeå igen. Vilket betyder träning med vänner. Lina hade hittat hem igen från bilsemestern, och Malin, Erica och Annika var också sugna på träning idag. Jag tränade platsliggning och hopp över hinder.


Platsliggning, från vänster Ida, Error, Sirius, Ixa och Idun.


Vi gjorde två platsliggningar. Den första gick sådär, nästan två minuter innan hon satte sig upp. Bror Error stirrade ut henne och till slut blev det för mycket. Andra gången låg hon tiden ut, men satte sig före kommando.


Lina, Erica och Error tränar budföring.


På eftermiddagen fick jag besök av Anna och hennes chihuahuor Min och Sunny. Det blev fika, skvaller och skratt. Och pussar av Min med dålig andedräkt :)


Anna med famnen full av chihuahuor :)


Sunny balanserar på kameraväskan. Varför? Absolut ingen aning...


Stackars Ixa vill hälsa på små söta hundar, men blir utskälld hela tiden. Min skäller så att hela framkroppen lyfter från marken. Ixa gör sig så liten hon kan, viftar så försiktigt hon kan på svansen och gör sitt bästa för att se snäll ut. Men tjejerna är svårflörtade -stor, svart hund går inte att lita på....


Inatt är det jobb som gäller. Fyra pass kvar till semester =D

 
 
Anna

Anna

7 juli 2009 13:07

Ja hon är knäpp lilla Min, haha! :D Det är ju så man skäms.
Har du sett meddelandet på Facebook med länk till bilderna jag tog? :)
Kram kram

http://www.poetryinmotion.nu

 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

8 juli 2009 08:59

inte lätt att vara stor o svart!s¨söta småttingarna var:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lillasyster

8 juli 2009 14:59

oiiijjjjjj! så söta Min å Sunny e...duktigt av Ixa å ligga still så länge, tycker ja...de e ju självklart de e svårt att va på plats då fyra flatkompisar e i närheten! å att va still e ju int Ixas favoritgöra precis...:) puss!

 
lina & idun

lina & idun

10 juli 2009 11:08

så söta de är de svarta små prickarna på apellplan. :)

http://i-fokus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards