Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Vilse i pannkakan

Av Linda - 15 juli 2009 19:39

Efter att ha städat och suttit vid datorn alltför länge tog min fantasi slut. Vad gör man när man bor i en stad där man inte känner någon ännu? Tog en promenad med hundarna och gick vilse. Som tur är syns globen på lååångt håll, så med den som riktmärke hittade jag till hundgården. Där träffade vi på tre pudlar, två mattar och två små barn. Kul för hundarna, tänkte jag, så vi gick in. Nu visade det sig att just dessa tre hundar var, om det finns något sånt i hundvärlden, riktiga storstads-snobbar. Mina stackars tjejer satt klistrade vid mig, trots bollar som kastades och hundar som busade. När pudlar med följe gått hem blev det dock full fart på Ixa och Julia :)


Två timmar senare är vi hemma igen. Hundarna har ätit sin middag och somnat på mattan i vardagsrummet. Kanske drömmer dom om allt det nya och spännande dom mött idag. Själv funderar jag på att gå och köpa mig nåt att äta. Sen blir det några avsnitt av L-Word och sen sova. Imorgon kommer Susanne hem. Vi har nu varit sambos i fyra dagar och setts en gång... Jag tror inte att jag behöver oroa mig över att inte få "egen-tid"... Efter semestern ska vi kolla in Farstas bk. Måste träna inför lydnads-debuten :)

 
 
lina

lina

15 juli 2009 23:15

har faktiskt nyss berättat om dig och tipsat om din blogg för en tjej, lina, som jag lärt känna det senaste året (träffade henne första gången på lydnadstävling i nordmaling förra sommaren och så även nu förra helgen med + däremellan har vi haft kontakt via nätet). hon bor i järfälla och har en flatt, hedda, så nu kanske hon kikar in här. hon har också en blogg som du hittar via min blogg. :) tänkte att det vore väl kul för dig att få någon att träna med kanske? :) hon tävlar lydnad och håller på med lite jakt och lite brukssök. :)
kram! tänker på dig! :)

http://i-fokus.se

 
Ingen bild

lillasyster

16 juli 2009 08:55

ja, de kan ju va lite ensmt nu i början...men du har ju världens bästa kompismagneter: Hästen å Terroristen!:) hundmänniskor måst väl va nästan lika över hela landet..förutom domdä sthlms-snobbarna då..men du ha väl knappast tänkt gå me i nån kunglig aristokratklubb, där man bara får va me om man har en käpp i röven...puss!!

 
Gazton

Gazton

18 juli 2009 11:33

Oj oj! Nu sitter vi verkligen och tycker synd om dig, flyttat till Stockholm. Usch! Men vad gör man inte för kärleken? Hoppas dock att ni får lite mer tid för varandra =).

http://gaztons.wordpress.com

 
lotta

lotta

19 juli 2009 21:51

hoppas att du lär känna lite fler..brukar ju gå av bara farten när man har hund:)var och när sker lydnadsdebuten då?

http://juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards