Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Pride -torsdag

Av Linda - 31 juli 2009 12:51


Årets dogtag. Temat för i år är hetero (ja, lite konstigt faktiskt....men det finns säkert nån smart tanke där bakom...) På dogtagen står ordet "hetero" i blindskrift, i regnbågens färger.


Efter att ha smällt i oss kinamat i massor åkte vi ut till Pride Park med Eva och Unni. Torsdag är schlager, och brukar tydligen vara riktigt bra. Vilket märktes, för denna dag var det inte längre Gay-Pride -mera Hetero-Pride. Och det var massor av folk, överallt. Så många att man knappt kunde andas, och det var i det närmsta omöjligt att ta sig fram. Ett stort minus för att dom säljer alltför många dagspass.


Känner ni igen den här "damen"? Massor av folk hoppar bungyjump varje dag, men detta var nog den mest minnesvärda :)


Själva schlagershowen var riktigt bra tyckte jag. Även om jag fick höra att många var besvikna i år. Uppträdde gjorde bl.a Magnus Carlsson, Charlotte Perelli, Sarah Dawn Finer, Shirley Clamp och Lili & Susie.


Här kickar showen igång.


Hennes röst är faktiskt om möjligt ännu större live :)



Uppe i VIP-logen satt Christer Björkman, Mona Shalin och "Big, big world-Emilia". Enligt Susanne gick jag förbi Mona Shalin, men det missade jag totalt -som sagt, människor överallt. Däremot gick Magnus Betnér förbi mig och det såg jag. Älskar Magnus Betnér!!



Kvällen avslutades med årets schlagervinnare. När Alexander Rybak klev ut på scenen började regnet falla, stora, tunga droppar. Det var så vackert, människor dansade och sjöng i regnet.


Nu ska vi ut i vimlet igen. Hörs imorgon :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards