Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Dålig början på suverän vecka

Av Linda - 4 mars 2010 20:15

Denna vecka började fint med ett "litet bråk" på förmiddags-promenaden. Ett stycke bråkstake åkte raka vägen in på dagis igen    -sen fortsatte jag med resten. Antal skador: 0. Om man inte räknar liten klämskada på dagisfrökens (mitt) finger. Men där får jag skylla mig själv (och kom lindrigt undan...) då jag stoppade in fingret i munnen på ett stycke (mycket arg) boxer. Som sagt -man ska vara glad att det finns nåt finger kvar att vara klämskadad på... Men i stridens hetta tänker jag bara på att jag vill lämna igen mina dagishundar hålfria. Vilket jag lyckades med.


Dålig början på en vecka. Men då kan det ju inte bli så mycket sämre? Nu är det ju bara torsdag -man ska inte ropa hej.... Men hittills har veckan bara blivit bättre. På tisdagen påbörjade jag ett stort projekt på dagis -operation måla om entrén. Detta projekt har sedan fortsatt hela veckan, det är svårt att hitta tiden att måla. Räknar dock med att hinna klart imorgon, sen tar praktikanten Anna vid -hon ska måla nåt roligt på ena väggen (lutar mot en varg-målning, men vi får se).


Mitt bråkmakar-gäng har skött sig exemplariskt resten av veckan (peppar, peppar...) Igår blev det en lång förmiddagstur i vårsol, närmare två timmar ute och inget tjafs   


Fick ett mail från Flatklubbens huvudstyrelse, som undrade om jag var intresserad av att sitta som sekreterare. Har inte bestämt mig helt ännu -det skulle vara kul, men var ska jag hitta tiden??


Har konsultat två kunder i veckan. En av dom är ett ekipage jag jobbat med några gånger nu -vi tränar hundmöten. Denna vecka hände det saker -stora framsteg och en matte som kändes mer säker   


Igår kväll efter jobb och konsult-uppdrag gick jag och tjejerna raka vägen hem till Marit. Där blev vi (ja, eller jag iaf) bjudna på god hemlagad köttsoppa. Till detta serverades ett glas vin och gott sällskap. Vacker sambo var redan på plats sen några timmar. Där blev vi kvar till efter 22 -detta på en vardagkväll!! Så lite segt kändes det imorse, när jag och Stora Svart klev upp och tog vår promenad till jobbet. Men det var det helt klart värt!


Imorgon är det redan fredag igen. Veckorna går i rasande tempo. Det är väl som man säger -tiden går fort när man har roligt   


Nu ber jag högre makter om ett bra avslut på veckan. Inga slagsmål, inget åka kana efter jakt-idiot-gruppen, bara en lugn och skön promenad med min snälla, fina grupp   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards