Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Denna vecka -så här långt

Av Linda - 10 mars 2010 18:11

Måndag: Solen börjar vakna och fåglarna sjunger för fullt när jag öppnar dagis. Vi står en man kort på personalfronten och får jobba fort, fort. Inga jätte-långisar ute med hundarna alltså -vilket är trist då vädret är strålande.

Efter jobbet iväg till Länna för storhandling på Maxi. Ett stycke mycket lycklig sambo köper ny TV -vilket får henne att kvittra som morgonens småfåglar hela vägen hem till Tallis   


Tisdag: Hjälper chefen att trimma en mycket gammal bischon-herre. Åldern har gett honom extremt dålig andedräkt, och då vi sliter för att reda ut tovorna flåsar han stressat ut stanken av ruttet kött i hela rummet   Som tur är har åldern även gett honom en aningen glesare päls och han är klar på ett nafs -korthårig, ren och fin.

Kompenserar för den stressiga måndagen och tar en lång, underbar promenad med mitt gäng i vårsolen. Mössan åker på-av-på-av under hela promenaden, det är inte lätt att klä sig nu   

Hemifrån kommer under hela dagen lägesrapport angående den nya TV:n, som flyttat in och tagit över både vardagsrummet och min sambo. Hon är fortfarande lycklig -och fortsätter så att vara resten av kvällen...framför TV:n   


Onsdag: Ute-termometern visar på -0,1 när jag kliver in i köket klockan 5 på morgonen. Ljust är det redan och himlen är blå. Fåglarna har sjungit upp och nu är hela kören redo för showen, i varje buske, träd och pinne drillas det för fullt. Dagiskunderna har extra lätt till skratt -trots att natten knappt tagit slut och fulla tunnelbanor väntar på deras väg till jobbet. Nu är det vår   

På min långpromenad med gänget möts jag av vårkänslor överallt -folk är trevliga, hundmöten lätta och respekten stor. Och alla ler   

På lunchen hinner jag med nöd och näppe måla sista (förhoppninsvis) varvet vit färg i dagisets hall. Jag lyckas också måla mina byxor, min tröja, mitt ansikte och undersidan (?) av mina skor....


Och sambon är fortfarande löjligt lycklig över sin TV   



 
 
Ingen bild

TinTin

10 mars 2010 20:21

Mycket lycklig sambo har du. Men mest för att det är du som gör mig så lycklig! Älskar Dig min skatt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards