Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Semestern i stan

Av Linda - 21 juli 2010 20:08

Igår tog jag och Susanne våra tjejer och gick till Farsta, där Mika med familj bor. Vi drack lite vin och spelade TP -som jag nästan vann, om inte Mika lurat mig på segern precis vid mållinjen   Det var hur som helst en trevlig kväll, som varade en bit in på småtimmarna. Sen promenerade vi hem igen, mitt i natten, med två trötta hundar.


Idag hade jag sån lust att göra nåt kul, typ sticka ut på Gärdet med hundarna eller nåt. Men det är så olidligt varmt, och att åka tunnelbanan i den värmen... Så det blev en promenad till jobbet, där vi träffade på Emelie och några "dagis-barn" som ännu inte fått sommarlov. Handlade lite i dagisbutiken innan vi återvände hem, den långa vägen genom skogen.


På fredag ska vi till Farsta djurklinik med tjejerna. Julias öga ska färgas så att dom kan se om hon fått nån skada på hornhinnan, efter hennes "dispyt" med en buske på åland. Och Ixa har fått en knöl på halsen, som jag vill få undersökt. Vågar inte ens börja tänka på vad det kan vara, så jag beslutar mig för att det nog är ett bett eller liknande, som kommer läka fort. Vill inte  gå igenom en höst till fylld av oro för min vackra flat!! Och nu när vi äntligen kommit igång med tävlandet på allvar, vi har ju flera veckor uppbokade redan! Men framför allt så vill jag att min underbara Ixa ska leva länge, länge -och tänk om det är cancer!!


Tänker inte oroa mig, på fredag får vi se vad dom säger. Så får vi väl göra det som göras måste. Fram till dess njuter vi av våra sista semesterdagar   

 
 
Erica

Erica

22 juli 2010 22:05

Oj vad ni hunnit med i sommar!!! Här har vi som sagt knappt lämnat stan mer än för några ynka ringsekreterarjobb. Älskar västkusten Grebbestad tror jag Lars tog med mig och Lena till för att käka glass när jag hämtade Oliver en gång i tiden!

Lycka till imorgon!

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards