Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Om Julias behandling

Av Linda - 11 september 2011 14:24

Julia går på antibiotika. Hon är, efter snart en vecka in i behandlingen, sig själv. Trött och grinig på morgonen -hela dagen om man tvingar upp henne för tidigt. Pigg och glad om hon själv får välja när väckarklockan ska ringa. I skogen travar hon på som vanligt, ibland bjuder hon upp till lek och Sota jagar efter henne genom blåbärsriset.


Förutom hennes "hoppla-steg" nerför trappan har jag bara reagerat på det faktum att hon tackade nej till träning en dag -fast jag stod redo med klickern i handen. Detta har aldrig hänt förut. Men annars är hon sitt eget buttra jag, med små glimtar av oändlig charm och pigga pepparkorns-ögon.


Trots att hon uppenbarligen bär på två allvarliga fästingsjukdomar. Samtidigt. Blod ljuger inte.


Men vi låter oss inte slås ner. Vi kämpar på och tar dagen som den kommer. Vi har drabbats på värsta möjliga sätt, då när Ixa försvann som hon gjorde. Denna gången borde vi gå säkra, denna gången måste vi faktiskt få ha lite tur. Som att vi faktiskt tog prover, trots att symtomen inte indikerade detta, och att vi då kanske fann felet i tid. Och att Julia, trots dessa sjukdomar som härjar i hennes blod, faktiskt mår riktigt bra. Det borde ju betyda nåt...


Det känns dock väldigt läskigt att återigen ställas inför det där svåra, att ta ansvar över en sjuk hunds träning och motion, att väga livskvalite' mot eventuella risker...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards