Direktlänk till inlägg 25 september 2011

I gömd vrå...

Av Linda - 25 september 2011 17:50

Sitter och rensar lite bland tusen och åter tusen bilder. Dagens teknologiska möjligheter att förvara varje viktigt minne på bild är toppen -men det är ett stort jobb att rensa bort alla dom där "inte lika viktiga stunderna"...


Och vilka minnen! Så många stunder jag glömt bort, små och obetydliga kanske, men värdefulla såhär i efterhand. Ett kort får mig att minnas en hel dag eller en känsla jag hade vid tillfället.


Som för ungefär ett år sedan, då det i vårt land skedde en mycket tragisk tågolycka. En vän var med och behövde lite glädje för att komma vidare. Och vi var där, Ixa med massor av glädje. Det blev en dag ute i skog och mark, svampplock och -ja faktiskt, många skratt -mitt i allt det tragiska.


 

Vi firar alltid hundarnas födelsedagar stort. Då Ixa ofta skrämde oss med hennes sjukperioder så blev det än viktigara -att ha fått ett år till. Så det firades!

 

2-årsdagen med tårta och paket. Många paket, som hon öppnade själv. Ixa älskade att öppna paket  

På helgerna utforskade vi stockholm, vår nya stad. Mysiga utflykter till djurgården, norr mälarstrand, hundöarna eller flaten. 

 

Eller, självklart, Högdalstopparna!


 

Underbart att ha "rörliga bilder" på henne -ännu ett plus med teknikens under!!

Och träningen. Sånt roade vi oss också med på helgerna. Här utanför dagis i bandhagens centrum. 


Älskar avslutet -och mitt sätt att "hantera" det    



 

Och så blev det några tävlingar också... Alltför få, tyvärr. Men roligt hade vi!

Här är dagen då vi vann hela klassen   

     

Såhär i efterhand kan jag fastna i hur sjuk hon var, trots att det inte alltid syntes. Men trots allt så fanns det ju där hela tiden, det som till slut tog henne ifrån oss. Då är det så värdefullt att ha dessa bilder, små bevis på att hon var lycklig och glad. Att svansen viftade och att hon log med tungan på sniskan!

Och jag saknar henne!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards