Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Isbanan Flaten runt

Av Linda - 22 januari 2012 17:26

Igår gick vi Flaten runt med Karin, Gina och Luna. Karin ledde vägen och visade oss en "ny" runda, som dessutom är längre än den vi brukar gå. Och lite mer variation längs vägen också, hästhagar, kolonilotter och badstrand. Igår tog rundan 2 timmar, men jag skulle tro att den går minst en halvtimme fortare en vanlig dag. Igår var det nämligen isbana i stort sett hela vägen, vilket bitvis tvingade ut oss i skogen för att undvika benbrott.


   


Ja, ni ser ju -skridskor hade förmodligen fungerat bättre  


Hundarna hade i alla fall inga större problem, de verkar vara utrustade med sugproppar i trampdynorna. Ett och annat "platt fall" för flatten, men helt ärligt -det behöver inte ens vara halka för att det ska ske... :)


     


Rätt mäktig natur därute, helt otroligt att det ligger så nära stan!!


  


Och pinnar fanns det gott om -till Sotas glädje och mattes förtret. Valpen flisar ju alla pinnar -men glömmer allt som oftast att spotta ut fliset!! Ingen hit när hon har en matte som är så oerhört bra på att oroa sig...


 


Efter all frisk luft var vi rätt möra och det kändes skönt att krypa upp i soffan med ett glas vin efter middagen. 


Och idag kom äntligen de efterlängtade "lapphandskarna"! Snön har singlat ner hela dagen, vi har haft snöbollskrig med hundarna och gjort tassavtryck i orörd skog. Underbart!! Vi lär få en mycket spännande promenad till jobbet imorgon!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards