Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Smått känslig...

Av Linda - 29 maj 2009 04:13

Ja, ibland. Min besökare herr igelkotte som hittat sig en grop under mitt sovrumsfönster är borta. Tre dagar bodde han där och jag blev van att ha honom. Mat och vatten fick han, och jag undrade när han skulle piggna till från sin vinterdvala. Men så en kväll när jag gick och la mig och kastade ett öga ut genom fönstret för att "säga godnatt" såg jag att han rörde sig. Först blev jag så glad att han var frisk, men sen såg jag att han verkade vara lam på båda bakbenen...dom liksom bara släpade efter honom. Så igår ringde jag runt i byn för att hitta någon som kunde komma och hjälpa herr igelkotte över till andra sidan, jag bara klarar inte av sånt. Fick till slut tag på granne som kom med bössa!! Jag vräkte ur mig att på min gård får du inte skjuta honom!! La lille kotten i en låda och gav till grannen, som tröstade mig med att kanske, kanske skulle kotten piggna till på vägen...jag tvivlar -men det var snällt av honom att försöka trösta mig. Så vitt jag vet så är kotten nu i himlen. Och eftersom jag är så fruktansvärt känslig just nu så bölade jag som en 5-åring som blivit bestulen på sitt lördagsgodis...Och då kom massa annat upp också, när jag liks var igång...Ja, ni vet hur såna dagar kan va. Det är lika bra att göra bort allt på en gång.

 
 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

29 maj 2009 11:00

å fy så sorgligt:(jag blir ledsen bara jag läser om det....och jag håller med dig presis, häromdagen såg jag på greys anotomi...å herreguud vad jag grinade, jdet var sorgligt och då kan man lika bra passa på att leva sig in o grina på...å grina för allt annat som är jobbigt o jävligt oxå:)Men nu har iallafall jag grinat klart. vackert väder, hela familjen ledig imorgon, hundtävlingar...liver är ganska underbart:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards