Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Linda - 31 maj 2009 19:29

För första gången i år körde jag ut till stranden med hundarna. Det var bara en som badade...Det var inte jag...och det var definitivt inte Julia...Det var den stora svarta. Men hon badade för oss alla tre :)


Full fart i vattnet...


...och för badkrukorna -full fart på land :)


och ibland en liten stund av stillhet...


Vi hade riktigt tur, för just när vi svängde in på parkeringen körde dagens sista strandbesökare hem. Så vi hade hela stranden för oss själva.



Matte badade fötterna (kallt!!!) och sprang längs stranden med Ixa. Julia, hon satt och såg skeptisk ut. Hon förstår inte tjusningen med vatten.


 

Till slut var även den stora svarta less på att bada -tro det eller ej. Så här lugn kan man faktiskt vara ibland -även om man heter Ixa :)


Vattnet var som sagt riktigt kallt, så kallt att till och med Ixa skakade som ett asplöv ett tag. Jag och Julia vi väntar nog ett tag till innan premiär-doppet. Vi har ju hela sommaren på oss...















































































































































































































Av Linda - 31 maj 2009 17:21

Idag har det jobbats på sommarens bränna. Legat i solstolen halva dagen och lyssnat på musik i den där saken jag fick av världens bästaste flickvän :) Ixa valde att ligga inne i sängen (den tråkmånsen...hm) och Julia pendlade mellan att trängas med mig i solstolen och skuggan under träden.


Lite duktig har jag varit också. Fixade sommarfint i rabatterna (plockade bort massor av ogräs -vart kommer allt ifrån?!) och så har jag klippt gräset. När halva mattan var klar dog den j...la gräsklipparen och jag funderade vem som kunde fixa det. Men, men -man är ju liksom själv nu...så jag gjorde det. Jag lokaliserade felet och jag åtgärdade det. Den ni! Man kan mer än man tror -uppenbarligen :)


Kamerna hade semester idag, så detta är en bild från förra sommaren.


Ikväll tänkte jag ta hundarna till stranden och se om man kan lura i Julia.... Om det inte är massa folk där, jag kan tänka mig att det är rätt packat en sån här dag... Håller tummarna...



































Ovido - Quiz & Flashcards