Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Årets första tur till badstranden

Av Linda - 31 maj 2009 19:29

För första gången i år körde jag ut till stranden med hundarna. Det var bara en som badade...Det var inte jag...och det var definitivt inte Julia...Det var den stora svarta. Men hon badade för oss alla tre :)


Full fart i vattnet...


...och för badkrukorna -full fart på land :)


och ibland en liten stund av stillhet...


Vi hade riktigt tur, för just när vi svängde in på parkeringen körde dagens sista strandbesökare hem. Så vi hade hela stranden för oss själva.



Matte badade fötterna (kallt!!!) och sprang längs stranden med Ixa. Julia, hon satt och såg skeptisk ut. Hon förstår inte tjusningen med vatten.


 

Till slut var även den stora svarta less på att bada -tro det eller ej. Så här lugn kan man faktiskt vara ibland -även om man heter Ixa :)


Vattnet var som sagt riktigt kallt, så kallt att till och med Ixa skakade som ett asplöv ett tag. Jag och Julia vi väntar nog ett tag till innan premiär-doppet. Vi har ju hela sommaren på oss...















































































































































































































 
 
Erica

Erica

31 maj 2009 21:43

Du det såg faktsikt kallt ut brr... nä jag väntar nog också med årets första dopp.

http://flatcoated.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

31 maj 2009 22:01

ÅHHH! Så härligt det ser ut! Det där är sommar det! Även om det kanske är LIIITE för tidigt för ett bad än;P

JA, synd att vi inte han träffas! Men hoppas det går bättre nästa gång!

http://jennieungsgard.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

1 juni 2009 17:21

HAHA Julia, ett gott skratt får man allt :) Nu är snart mina äventyr över, så väntar mig ett besök av dem snart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards