Alla inlägg den 1 november 2009

Av Linda - 1 november 2009 16:21

I helgen har jag jobbat. Tycker det är jättemysigt att jobba på helgerna. Dels för att det inte är lika stressigt, men också för att jag kör ensam då. Det är superlyxigt att ha en kollega med sig varje dag, men nog är det skönt att vara ensam ibland också. Och jag kan lättare styra upp min tid och på lunchen kan jag göra exakt precis vad jag vill. Vi har ingen matleverans på helgerna, så lunchen blir rätt lång :) Japp -det är roligt att jobba helg :)


Vilket inte betyder att jag inte ser fram emot nästa helg -då vi är lediga :)


Igår på lunchen skyndade jag till affären, köpte ingredienser till tacos, sen hem och börja hacka. Efter jobbet fick sig lägenheten en snabb genomgång (behövs alltid med en flat i huset...) och sen fixa färdigt maten. Och sen... kom det besök till oss. "Hemifrån" -vad nu det betyder när man kommer allstans och ingenstans ifrån... Från Umeå kom iaf Madde och Andreas. Och roligt var det att se dom :) Tyvärr hann dom inte stanna så länge, men bara att se fina Madde med stora magen gjorde min vecka :) Lilla Julia blev också glad och satt nöjt på soffan brevid Madde som "råkade" tappa några godbitar då och då...


Tyvärr glömde jag helt bort att ta bilder, trots att jag satt fram kameran så att jag inte skulle glömma...dumma mig! Så ni får tro på mitt ord -Maddes mage var stor och rund och hon var supervacker. Hon passar verkligen att vara gravid. Några intensiva -men trevliga timmar blev det, innan dom skyndade iväg mot Dramaten. Sen blev jag lite deppig -som vanligt när jag haft besök. Då jag känner hur tomt det är utan er alla....


Tog en sväng runt skogskyrkogården på kvällen. Trots att klockan var närmare nio så var där fortfarande massor av folk och ljus brann överallt. Utanför murarna stod korvförsäljare!!! Antar att man kan tjäna pengar på allt nuförtiden.... När vi gick förbi tallkrogens t-station hörde vi ett meddelande -pga signalstörningar hade t-banan stått stilla några timmar, men nu var felet fixat. Genast tänkte vi på Madde och Andreas och undrade om dom tagit sig till Dramaten i tid. Väl hemma kollade vi på datorn och det visade sig att tuben efter den dom tog var den sista som hann fram innan felet -ibland ska man ha tur :)


Nu ska jag ta en sväng runt skogskyrkogården igen, och beundra alla vackra ljus. Idag kanske vi till och med går in genom grindarna. Och kanske avslutar jag med en korv till middag :P

Ovido - Quiz & Flashcards