Alla inlägg den 18 november 2009

Av Linda - 18 november 2009 21:19

  


Idag var det dags med ett besök i Gamla Stan. Lillasyster gillar gatorna och känslan, och dessutom har det öppnats en Ben & Jerry's där. Så efter morgon-mys med goaste systersonen, frukost, dusch och diverse andra förberedelser bar det iväg. Idag var Elliot på gott humör, han har nog insett att runt moster Linda finns det ingen anledning att darra underläpp :P Däremot var ett stycke sambo lite smågrinig över vädret -till hennes försvar kan jag säga att det verkligen vräkte ner ett tag. Och paraplyt låg hemma... Vi skyndade in till Ben & Jerry's för att slippa undan dom elaka skurarna -och därinne väntade himmelriket :) Glass, glass och mera glass, strutar i olika storlekar, strössel och våfflor -där fanns allt i glassväg. Tänkte att nu kunde det ju vara smart att prova nåt nytt, nåt som jag inte vågat köpa på burk då jag varit osäker på smaken -men ändå nyfiken. Ben & Jerry's är ju inte billig, man köper ju inget man inte vet man gillar. Men nu, när man kunde ta flera kulor i olika smak -då var det rätta tillfället att "go a little wild"


  


Efter långa funderingar, noga övervägande och djupa inre diskusioner valde jag slutligen smakerna Cookie Dough, Chocolate Fudge Brownie och Vanilla Toffee Crunch. Dom två första är mina favoritsmaker. Den sistnämnda hade jag visserligen inte smakat tidigare, men den var ju verkligen en "Linda-smak" och jag visste redan innan att jag skulle gilla den. Så -vildare än så blev det inte... Men jag var nöjd och belåten -och väldigt, väldigt hög på socker när jag gick därifrån :)


  


Lillasyster är också ett riktig Ben & Jerry's fan, så hon var nöjd -dock en aning oroad över kalori-innehållet i hennes "tre-kulor-strut". Sambon glömde bort det sura vädret, och Elliot skrattade gott åt den lustiga inredningen och Susannes tittut-lek. Helt klart ett mycket lyckat besök på denna fina glassbar, trots att det är november månad och regnet -som sagt- öste ner....


Efter socker-chocken fortsatte vi promenaden i Gamla Stan, förbi slottet och riksdagen. Medan vi glufsade glass bestämde sig vädergudarna att visa lite förbarmande över tre paraplysösa damer och gav oss uppehåll. Det gråa och trista kan man bortse från, bara man slipper regnet. Så vi var på gott humör och promenaden trevlig. Vi gjorde ett stopp på en galleria vid Sergels torg, där vi gick in på BR leksaker och köpte ett Uno och ett Skip-Bo. Jag och Susanne har fått dille på kortspel....


  


Väl hemma igen hann vi med lite mera "gos-i-nacken" på glad Elliot. Sen var det dags för min kära lillasyster att packa väskorna. På grund av poliseskort av rysslands president var vi tvugna att åka hemifrån riktigt tidigt. Det var långa köer och turen ut till Värtahamnen tog runt 1½ timme. Men det var ett skönt sätt att avsluta lillasysters vistelse här. Elliot sov gott, jag och lillasyster fick tid att prata -bara hon och jag.


  



Ovido - Quiz & Flashcards