Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Linda - 16 februari 2010 19:44

Har helt kommit av mig med fotograferandet. Men jag tänkte att skriva några rader -det borde jag väl ändå hinna med. Denna vecka har jag stängning på dagis, och då jag inte är hemma fören vid halv sju -sju på kvällen, så är jag rätt trött. Inte hinner man med mycket heller, innan man stupar isäng för att orka upp nästa dag. Men jag klagar inte, timmarna jag spenderar på dagis känns lika värdefulla och innehållsrika som de jag spenderar i hemmet. Jag är väl medveten om att det är få förunnat att få jobba med det dom älskar.


Igår fick liten terrier åka in till veterinär. Hon har stora problem med "snorkningar", pga noskvalster. Hon har haft det en gång tidigare, för två år sen ungefär. När det blir riktigt illa, så som det är nu, kan hon inte sluta "snorka" utan håller på i timmar. Detta förstör ju självklart slemhinnorna i näsa och svalg, vilket ju inte är så jättebra. Så vi åkte till Bagarmossen, som skrev ut interceptor, samma som hon åt sist. Inga konstigheter var det, jag visste vad det handlade om, lungor lät bra och ingen feber (det hade Susanne kollat!!!) Så veterinären skrev ut receptet och vi var på väg hem inom en halvtimme.


För att göra livet lite svårare för stackars Lulls så fick hon under natten kennelhosta. Så nu har hon både "snorkningarna" och hackig hosta...inte lätt att vara liten terrier idag...

Däremot är Ixa nästan frisk från sin kennelhosta -det är jag tacksam för. Och hoppas lillan friskar på sig fort :)

Ovido - Quiz & Flashcards