Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Linda - 17 februari 2010 20:35

På vägen hem från jobbet ikväll hittade jag och Ixa en hund. Vi hade precis gått över Örby-leden, en vid den tidpunkten väldigt trafikerad väg. Jag blev förstås oroad över att den stackaren skulle bli påkörd. Som tur var hade jag ett extra koppel i väskan, så jag tog fram det och lyckades efter lite problem koppla killen. Sen stod vi och spanade efter ägare, men ingen dök upp. Så vi började gå hemåt, medan jag ringde polisen. Lite orolig var han när vi kom hem, men efter ett tag lugnade han sig och la sig ner. Polisen lovade komma och hämta honom så fort dom kunde -men någon prio ett var vi inte... Det dröjde dock inte länge fören ägarna ringde, ett mycket tacksamt par som hade med sig en chokladask och miljoner ursäkter för besväret. Slutet gott på historien om vinthunden Cowboy :)


  


Vill också passa på att gratulera Lina och Sebbe, som fick en liten pojke idag :) Hoppas på att få se den lille snart!



Ovido - Quiz & Flashcards