Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Linda - 1 maj 2010 17:51

Gick till Farsta centrum -en promenad på ca 50 min- där jag mötte upp Mika och Frida. Sen gick vi ut på ängarna och tränade lydnad. Denna månad startar vi vårens tävlingar, så nu blir det hårdträning! Jag har äntligen, äntligen fått till ett träningsgäng -hade helt glömt hur värdefullt det är.


Idag tränade vi på att köra flera moment utan belöning -och det gick riktigt bra. De flesta moment sitter nu, om jag lyckas hålla nerverna i styr under tävling så tror jag det finns en god chans att vi inte nollar nåt   


Där vi behöver jobba lite mer är ställandet -hon vill rucka lite på sig vid tillbaka- gången. Bara lite, lite -men ändå.... Vid inkallningen kan vi slipa lite mer på ingången, som ibland blir en aning "haffsig" och sned. Och linförigheten förstås -den lär man väl alltid kunna förbättra...Men i det stora hela är jag så jäkla stolt över min hund! Som störning idag hade vi -förutom hundar och människor och annat kul som rör sig på välbefolkade platser- ett litet gulligt barn (Mikas) och ett par som kastade frisbees hela (läs hela) tiden. Dom sistnämnda frågade först om det var okej att dom höll till där -det finns faktiskt väldigt trevligt folk i denna stad också.


När vi tränat klart, tror vi höll på i ungefär två timmar, gick jag och Ixa hem igen. Behöver jag säga att liten flatte-tik är lite "tjött i ögat"?

Ovido - Quiz & Flashcards