Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Linda - 16 maj 2010 12:43

I onsdags fyllde min kärlek år. Hela 33 år ung blev hon. På tisdagen åkte hon iväg till Arvika med jobbet och sov över där. Detta medförde att jag hade massor av tid att planera hennes födelsedag. Present inhandlades, och rosor och stort Miranda-kort. På onsdag förmiddag när hon öppnade dörren såg det ut såhär på hallgolvet...

  


I paketet låg en Peak-munkis, och rosorna är helt underbara -dom står än, fyra dagar senare :)

Födelsedagskvällen spenderades med Mika, Qiara och Ousman. Vi åt tårta, drack vin och tittade på Sex and the City -filmen. Sen blev det lite Buzz-spelande också. En trevlig och lugn kväll.


Torsdag var ledig dag, eftersom det var en röd dag. Då åkte vi ut med Mika och Ousman till Haninge -där vi tvättade och fixade med bilen. Ixa, Julia och Qiara följde förstås med och hade riktigt roligt på den stora inhägnade gården. Tre trötta hundar senare åkte vi till Årsta och köpte gott käk, som intogs hemma hos Mika. Lilla Michael hämtades hem från sin mormor. Superstolt över min Ixa är jag, hon är sååå duktig med barn! Sen att hon ibland "råkar" sno godsaker direkt från handen på Michael....nåja -han verkar inte ha nåt emot det.... Till och med Julia charmades (lite iaf) av Michael, som bjöd på Magnusson kulor som han tryckte in i munnen på henne. Och hon kom tillbaka för fler -det säger ju nåt :)


Fredag var en lugn dag på jobbet. Vi hade bara 8 hundar, så jag och Mika drog iväg med allihop och våra egna. En promenad till Svedmyras rastgård, sen ett par timmars bus och mys.

    

Mika på väg till Svedmyra.


  

Mingelparty   


  

Nelli -gammal dvärgpincher dam.


 

Mika, Nelli, Bella (pudel), Bravo (papillon) och Ixa.


     

Världens goaste knähund -jag är så kär i denna hund!


  

En annan sötnos, Chilla (mexikansk nakenhund) var ledig, men kom förbi med husse och matte. Fick naturligtvis komma in och leka en stund med kompisarna.


  

Nästan hela gänget på en och samma bild. Från vänster: Nelli (dvärgpincher), Ixa, Milton (blandning springer/golden), Raffe (jack russel), Qiara (Mikas cane corso), Bella (pudel), Bruno (blandras york/westie/tibbe), Cesar (portugis), Julia och Swinto (puli).


Det var helt underbart kul att kunna hitta på nåt extra med dagishundarna. Jag hoppas på fler såna dagar i sommar, när en del hundar har "sommarlov". Kanske man kan dra till Flaten och bada med ett gäng??


Igår var det lördag och högsommarvärme i stockholm. Vi myste på balkongen, tog långsamma promenader med överhettade fyrfotingar och drack lite champagne.


  


Lyxigt värre   


Nu ska jag krypa ner i soffan med min älskade och titta på en riktigt läskig film.





Ovido - Quiz & Flashcards