Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Linda - 11 juni 2010 13:09

Igår kom pappa med familj på besök i lilla Tallkrogen. Jag lyckades fixa så att jag öppnade dagis (och då slutade kl. 15) och så tog jag ut lite komptid idag så jag började strax efter 10. Detta gjorde att vi hade lite tid att umgås. Vädret var på vår sida, sol och fint, men inte för varmt. Efter en enkel middag, bestående av pizza till alla förutom jag och Susanne (som åt sallad...), drog vi ut på promenad. Vi gick genom skogen och ut på örbyleden och sen tillbaka hem igen. Det var en trevlig promenad, och Ixa skötte sig utmärkt, trots att vi var så många. Hon brukar ju annars tappa öronen lite när man går och pratar med någon -hon är smart nog att inse när man inte har full koll ;) "Lillasyster" Melissa och hennes kusin Susanna roade henne med bollar och diverse lekar under promenaden. Vi hade också med oss dagishunden Nellie, som jag är hundvakt åt till lördag. Så var ju Julia med också, självklart. Och även hon skötte sig fin-fint :)


Ixa, som älskar folk och uppmärksamhet, hade en riktigt trevlig kväll. Susanna blev väldigt förtjust i henne och överröste henne med pussar och kramar. Även Melissa bjöd på massa kärlek, och flickorna "tränade" båda hundarna -det var "vacker tass", "rulla", "vinka" och allt möjligt kul -som ibland resulterade i godis :)


Ixa får kram av Susanna


    

Och lite massage :)


Och så blir hon förevigad i tjejernas kameror :)


Det var en riktigt trevlig kväll, som följdes av en trevlig morgon. När alla väskor var packade och alla kommit in i bilen var det så dags att skiljas åt igen. Pappa med familj drog vidare på nästa besök och jag tog mina två och Nellie och gick till jobbet. Regnet vräker ner idag, vilket inte uppskattades av Julia och Nellie -dom hade nog gärna tagit bilen idag. Ixa däremot har inget emot att bli lite blöt om tassarna :)


Idag ska jag stänga dagis, men eftersom det är juni så stänger vi redan 17 på fredagar. Så det blir en kort, men rolig, jobbdag.    

Ovido - Quiz & Flashcards