Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Linda - 23 juni 2010 16:28

I förrgår innan stängning kom det in en kvinna vars hund jag klippt. Hon har en liten yorkshire terrier, supersöt tik. Det var den första hund jag klippte utan att Pernilla var med, rätt så nervöst kan jag säga   Dessutom har just denna lilla york väldigt tunn päls, och en del helt kala fläckar, vilket jag inte visste första gången jag klippte. Detta gjorde att hon när hon gick härifrån hade en femkrona stor kal fläck på bröstet -käckt   

Jag trodde förstås att jag aldrig skulle få se kvinnan med lilla yorken igen, trots att hon verkade nöjd och betalade utan att klaga. I förrgår kom hon alltså förbi igen, och nu ville hon ha en ny klipptid. Jag kände igen henne, och sa att Pernilla var på semester. Jag trodde ju aldrig att jag skulle anförtros hennes ögonsten en gång till.... Men hör och häpna -hon ville att jag skulle göra det!!


Så igår klippte jag lilla york-tiken för andra gången. Denna gång blev resultatet mycket bättre -om jag får säga det själv. Nu visste jag ju var jag skulle klippa för hand, så att jag kunde "kamma över" hårlösa fläckar. Fort gick det denna gång också, 2 timmar ungefär.

Och inte alls lika mycket ångest som sist   


Bättre betyg än en återkommande kund kan man faktiskt inte få i denna

branch   


Ovido - Quiz & Flashcards