Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Linda - 16 juni 2010 19:30

Ibland behöver våra dagiskunder hjälp av oss, tex. att passa hunden en eller flera dagar. Eller att lämna hunden i hemmet ibland -om dom slutar sent eller det kör ihop sig. Idag föll det sig så att två av våra kunder ville ha "hemleverans" av sina hundar -en pudel och två bostonterrier. Suveränt, tänkte jag, och passade på att göra en liten "utflykt" av det hela. Goda korvar inhandlades till  hundarna, i vår lilla butik. Själv fick jag färska, svenska jordgubbar och en ramlösa. Så tog vi en promenad till Svedmyras rastgård, där det var strålande sol på bänken   och skugga över resten av inhägnaden 


Bella, Gina, Luna, Julia och Ixa röjde stundvis på rätt bra. Ixa och Bella satt dock mest vid bänken och tiiittade på mig....inte enerverande alls när man läser en tidning och trycker i sig jordgubbar    


  


Och det är inte helt lätt att motstå bedjande ögon från två så vackra tjejer...


  


Vilket Gina märkte -och var tvungen att komma och tigga lite hon med   



Sen blev det iaf lite fart på dom allihop, den ena jagade den andra och resten hängde på -accompanerade av Julias ljuva stämma     



  


Vi hade riktigt trevligt -skulle kunnat sitta där hela kvällen.


  


Men, men -orken tog slut och rosa tungor släpade i backen.... Så vi packade ihop och promenerade hem med Gina och Luna, som var mycket nöjda över att komma hem till sin säng   Sen gick vi tillbaka till dagis, eftersom någon blev kissnödig....hrm... Efter uträttat toabesök gick vi hem med Bella, och sen gick jag och tjejerna hem, via Gubbängen. Hade tänkt hämta ut ett paket som kommit från LowCarbShop, men ville inte knyta hundarna utanför så jag struntade i paketet och gick hem istället. Väl hemma konstaterade jag att vi varit ute i över tre timmar....inte konstigt att trollen är lite småtrötta nu...


Nu har jag avnjutit en delikat middag bestående av club sandwich -utan bröd. Äter ju numera enligt LCHF -sedan två veckor tillbaka (eller är det mer??) Jag äter bara god mat, med massor av grädde, smör och annat sliskigt gott. Och jag har inte bara gått ner i vikt -jag mår dessutom strålande och är piggare än någonsin. Förhoppningen, eller tanken, är väl att jag nu ska försöka hålla denna diet. Inget mer socker för mig -hur ont det än gör att tänka den tanken -är ju smått beroende av mina godiskickar... Vi får väl se hur det går -inte helt lätt att lägga om sin diet precis innan semestern...


Nu ner med mina trötta lemmar i ett LUSH-bad    


Ovido - Quiz & Flashcards