Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Freestyle-debuten

Av Linda - 26 februari 2012 22:03

Så var debuten gjord. Och jag kan väl inte påstå att jag är jätteförvånd över att Julia frös. Känns bra ändå, att debuten är gjord, att jag vet vad vi ska jobba med. Och framför allt att jag -trots nerver, publik och förväntningar- ändå såg min lilla terrier och bröt. För det är ju det absolut viktigaste, att hon har roligt. Det är ju trots allt därför jag gör detta med henne! Och jag vet att, om vi ska ha den minsta chans, så måste jag hela tiden ha hennes bästa i tanken.


Jag tror dock att vi kommer över denna "vägbula" som är hennes scenskräck. Vi ska träna, träna, träna fram till Linköping. Vi ska höja volymen och bygga det lilla självförtroendet. Det SKA gå!!


Vårt mål är: förbättra Julias självförtroende, ha massor av kul -och tre uppflyttningar så vi får diplomet.

Det är allt   Ursprungligen lovade jag mig själv att ge Julia 4 chanser. 4 tävlingar, blev det inte bättre så skulle hon "slippa". Efter helgens resultat höjer jag det till 15 (eller nåt). Hon behöver en lång start-sträcka, men det kommer va värt det!


Sotas program växer fram för fullt. I motsats till Julia så har Sota inga som helst problem att orka huuur länge som helst, inget är läskigt och självförtroende finns det massor av. Blir det fel så provar hon gärna igen och igen och igen....

Jag tror att hennes debut är nära -och att den kommer gå strålande   


Nu siktar vi mot stjärnorna   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards