Alla inlägg den 19 september 2009

Av Linda - 19 september 2009 19:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda - 19 september 2009 12:59

Igår avtackades Bella, en arbetskamrat som ska flytta till Malmö. Detta gjordes med middag på thailändska Narknoi. I vanlig ordning var Linda vilse i pannakakan på vägen dit. Fick ringa Bella ca en miljon gånger. Till slut plockades jag upp av hennes chaufför, som sedan körde mig hela dom 50 metrarna som jag hade kvar till restarurangen Skäms  Kvällen blev helt underbar, god mat, gott vin och sjukt mycket skratt. Eftersom jag bestämt mig för att ägna lördagen åt hundträning blev kvällen dock kort, redan 22.30 var jag hemma igen.


Klockan var ställd på nio, men jag vaknade en timme tidigare. Ut med hundar och frukost, sen bar det iväg till klubben. Väl framme visade det sig vara agility-tävling, något som jag totalt missat. Men, men -all störning är bra störning. Så vi tränade ändå, sen tog vi en promenad och tänka sig -bakom skogen hittade jag fyra planer till där träning pågick. Hur stor är denna klubb igentligen??


Så hur gick träningen idag då? Jag måste säga att jag är extremt nöjd idag. Ixa har blivit riktigt uthållig i linförigheten och det går också jättebra att bygga ihop flera moment utan belöning mellan (mer än socialt då...) Att det tränas hundar på planerna brevid eller att en stor agility-tävling pågår bakom oss bryr sig inte Ixa om alls. Till klubben åker man för att träna -inte för att kolla andra hundar. Eller hur Flört 

Apporten tränade jag lite idag också. Hon håller den rätt bra i rörelse, så det tränade vi på idag. Att sitta still med den i munnen är dock för svårt än -det får vi vänta med.


Pratade också med lite folk idag. Och blev bjuden på kaka av söt gammal tant. Även Ixa och Julia fick smaka denna himmelska, hembakta kaka Glad Efter träningen kollade vi en stund på dom tävlande och var allmänt sociala med folk och fä. Lite tomt och konstigt känns det att vara på en brukshundklubb med så många människor och känna...ja -ingen. Men samtidigt helt underbart att vara bland så många hundar och hundmänniskor. Och solen sken och det var varmt -en perfekt dag för utomhustävlingar.


Nu ska jag städa lyan lite innan min andra hälft kommer hem. Sen blir det promenad i solen Glad

Ovido - Quiz & Flashcards