Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Livet rullar på...

Av Linda - 14 februari 2010 09:04

...i rasande tempo -och bloggen har fått lida. Jag jobbar och jobbar, mest hela tiden känns det som. Långa dagar, och när dom närmar sig slutet stannar jag gärna kvar en stund till för att snacka lite eller nosa in näsan i mjuka hundpälsar. Många nya vänner har jag fått på dagis -både tvåbenta och fyrbenta. Varje dag är full av överraskningar och nya lärdomar -jag älskar det.


Nu har dagiset öppnat en liten hundaffär också. Så nu ingår det i jobbet att lära oss allt vi kan om våra produkter. Jag och Ixa blev försökskaniner på denna sele.


  


Som är både snygg och praktisk. Den är lätt att ta på och av, den sitter bekvämt på lilla damen och den har lite "gummibands-effekt" -vilket gör Ixas impulsiva kastande ner i snödrivan mindre smärtsamt för oss båda. Jag har aldrig varit en sån som gillar sele i vardagen, men den här selen har vi faktiskt haft nu i två veckor -dagligen. Och den blir förmodligen kvar ett tag till -nu har ju stumpan kennelhosta så nu vill vi inte ha nåt som trycker på halsen.


Ja, kennelhosta -en nackdel med livet på ett hunddagis. Det har hostats och hackats mycket nu under veckan -och även Ixa åkte på det. Hon var pigg och glad, men hostade så mycket att hon fick vara hemma med Susanne i slutet av veckan. Det verkar dock blåsa över fort, både för dagishundarna och Ixa. Idag tittar hon förebrående på oss -har ni glömt min långpromenad eller??? Att hon ännu ska ta det lugnt i några dagar har hon helt missat -stackarn... Men hon hostar fortfarande vid ansträngning, än är hon inte frisk.


Tack och lov trivs båda hundarna bra på dagis. Julia har hittat sig några vänner i sin storlek, två små killar som kommer tidigt på morgonen -då hinner dom leka lite innan resten av gänget ramlar in. Ixa har hittat en värdig kompis i Hiki, dagisägarinnans yngsta hund -en ridgeback. Dom är lika gamla, lika impulsiva och fulla av energi. Ixa har dock hittat sin överman -så snabbt som Hiki springer kommer hon aldrig att springa.


Nu ska jag äta min alla hjärtans dag frukost, mysa med sambo och koppla av. Imorgon är det jobb igen -stängningsvecka. Och så ska några kurser planeras efter jobbet, på brukshundklubben. Så idag behöver jag ta det lugnt och njuta :)


  

Ixa och Julia vilar på dagis.

 
 
Erica

Erica

14 februari 2010 12:43

Kul att se att du lever ;-) Hundarna har det nog helt underbart med en matte som jobbar på hunddagis och du verkar också trivas som fisken i vattnet så härligt för dig Linda!

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards