Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Kylan lamslår stockholm

Av Linda - 22 februari 2010 16:44

-23 stod att läsa på termometern imorse. Lite kyligt att gå upp -minst sagt. Denna vecka har jag öppningsvecka, så det var bara att svänga sina lurviga över sängkanten och ut i kylan. Även hundarna tyckte att det var i kallaste laget och samarbetade med frusen fiskpinne-matte, inget nosande -etta-tvåa och sen in i värmen.


Telefonen gick varm på hunddagis. Många var det som valde att stanna hemma. Inga tunnelbanor ovan jord gick, ersättningsbussarna var sena och till brädden fulla. Fullt krig ute på gatorna alltså. Men det fanns de som trotsade kylan och tog sig fram, frusna kom de fyrbenta in i dagisvärmen. Promenaderna  blev inte jättelånga, även om jag kunde konstatera att förvånansvärt få tassar krampade.


Så mäktig moder jord är -och så liten hon kan få en människa att känna sig! Tänk att ett samhälle kan lamslås så. Och tänk hur svaga vi människor är, som stressade och pressade tar till aggressivitet då vi blir försenade till våra arbeten. Ja -polisen har fått rycka ut då situationen på busshållplatser blivit hotfull -alltför många människor och för få bussar.


Men på dagis var det iaf som vanligt, lite mera rymd i boxarna, men annars som vanligt. Vi myste, pratade och fixade och donade. Och en ny liten kille började sin inskolning. En vanlig dag    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards