Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

MH -Ixa

Av Linda - 30 maj 2010 19:05

Lördag den 29/5 klev jag och familjen upp 04:00, för att göra oss redo för resan ner till Skövde. Klockan 5:00 plockade Mika och Ousman upp oss, och sen bar det iväg. Denna dag var dagen för MH :)


Resan ner gick bra. Nåt kortare stopp, frukost på "Donken" och vi var framme en timme innan avtalad tid. MH:t hölls av Cane Corso klubben, anledningen att jag fick vara med är Mika -som är stolt ägarinna till två hundar av denna vackra ras. På fredagen fick vi nämligen veta att det fanns en plats över -och den knep jag. Så det var alltså 9 Cane Corso och en flat.... :)


För er intresserade kommer här resultatet :)


Kontakt -hälsning  4 (Tar kontakt själv eller besvarar kontatkförsök)

Kontakt -samarbete  4 (Följer med villigt. Engagerar sig i testledaren)

Kontakt -hantering  4 (Accepterar. Svarar med kontaktbeteende)

Lek 1 -leklust  3 (Starta långsamt, blir aktiv, leker)

Lek 1 -gripande  3 (Griper tveksamt eller med framtänderna)

Lek 1 -Dragkamp  3 (Griper, drar emot, men släpper och tar om. Alt. tuggar)

Förföljande  3 (Startar eller springer långsamt. Kan öka farten. Fullföljer)

                   4 (Startar med hög fart, målinriktad -bromsar in vid bytet)

Gripande  1 (Nonchalerar föremålet.Alt.springer inte fram.)

               3 (Griper tveksamt eller med tidsfördröjning)

Aktivitet  3 (Är uppmärksam och i huvudsak lugn. Enstaka aktivivetshöjningar)

Avst.lek -intresse  2 (Kontroll, avbrott förekommer)

Avst.lek -hot/agg  1 (Visar inga hotbeteenden)

Avst.lek -nyfikenhet  1 (Går inte fram till figuranten inom tid)

Avst.lek -leklust  1 (Visar inget intresse)

Avst.lek -samarbete  1 (Visar inget intresse)



Överraskning -rädsla  4 (Flyr högst 5 meter)

Överraskning -hot/agg  3 (Visar flera hotbeteenden under längre tid)

Överraskning -nyfikenhet  4 (Går fram till overallen när föraren gått halva avståndet)

Överraskning -kvarstående rädsla  1 (Ingen tempoförändring eller undanmanöver)

Överraskning -kvarstående intresse  2 (Stannar upp, luktar eller tittar på overallen vid 1 tillfälle)



Ljudkänslighet -rädsla  3 (Gör undanmanöver utan att vända bort blicken)

Ljudkänslighet -nyfikenhet  5 (Går fram till skramlet utan hjälp)

Ljudkänslighet -kvarstånde rädsla  1 (Ingen tempoförändring eller undanmanöver)

Ljudkänslighet -kvarstående intresse  1 (Visar inget intresse)

Spöken -hot/agg  1 (Visar inga hotbeteenden)

Spöken -kontroll  2 (Tittar mot spökena då och då)

Spöken -rädsla  4 (Uppehåller sig i huvudsak bakom föraren. Växlar mellan flyktstart och kontroll)

Spöken -nyfikenhet  2 (Går fram till fig. när föraren talar med fig. och lockar på hunden)

Spöken -kontakt  5 (Intensivt kontaktbeteende mot figuranten. Kan ex. hoppa och gnälla)

Lek 2 -leklust  3 (Startar långsamt, blir aktiv, leker)

Lek 2 -gripande  3 (Griper tveksamt eller med framtänderna)



Skott  2 (Avtagande kontroller under lek/passivitet. Därefter oberörd)


En helt underbar dag -och jag är så stolt över min lilla flatte-tik :)




 
 
lina & august

lina & august

4 juni 2010 16:55

vad kul att se filmer från mh:t! jag har ju funderat på att göra mh med idun men det har aldrig blivit av. trodde nästan det var "för sent" nu, vet inte varför jag fått för mig det. men det är det ju såklart inte. :) grattis till det fina resultatet!

http://i-fokus.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards