Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Lydnadsprov Årsta slott

Av Linda - 30 maj 2010 19:42

Idag har jag och Ixa tävlat på Årsta slott. Tävlingen var officiell och hölls av Rhodesian Ridgeback -klubben. Vi fick ett 1:a pris och en 1:a placering i vår klass. Kunde inte gått bättre med andra ord :)


Så här såg det ut.


Platsliggande -10


  


Tandvisning -10

Linförighet -9 (snett sättande)


  


Läggande -7 (Dk)

Inkallande -10

Ställande -8,5 (tar steg, slarvigt avslut)

Apportering -10

Hopp över hinder -8 (slarvigt avslut)


  


Helhetsintryck -9


Summa: 180,5

Placering: 1


Ixa kändes bra redan från morgonen, och under tävlingen var jag faktiskt inte alls speciellt nervös. Sen blev jag naturligtvis överraskad av resultatet -jag hade sett dom andra och det var några som hade riktigt bra poäng. Men vi vann -och jag är så sjukt stolt över min vackra, kloka flat :)


  

Matte och Ixa med rosetten :)


Efter tävlingen blev Ixa tvär-slut och somnade gott i utställnings-tältet.


    


När vi hade samlat lite krafter, och matte ringt runt till nära och kära, var det dags att hejja på chefen -Pernilla- som ställde sin ridgeback Hiki.


  

Finaste Hiki och Pernilla i ringen.


Dagen var solig -sen regnig och lite åska -sen sol igen. Jag flög på små moln efter min seger och Ixa var helt underbar hela dagen.


Här kommer två till härliga mysbilder på dagens STORA STJÄRNA   


 

  

 
 
Ingen bild

lillasyster

30 maj 2010 20:50

Jaa, du kan verkligen va stolt över din lilla Ixa! hon e så fin å ja har faktiskt lite svårt att härifrån tänk mig att hon kan va så iskall å koncentrerad att hon VINNER alltihop!! ja ser ju liksom bara bus-Ixa då ja tänker på henne..:) Så DU ha ju verkligen lyckats Linda! så jag e stolt över dig! Älskar dig! PUSS!

 
Lina & Hedda

Lina & Hedda

2 juni 2010 09:02

Hej Linda, vad trevligt att du hittade till vår sida :-) Har faktiskt också bott uppe i Umeå (men kommer ursprunligen från Tornedalen). Min sambo är från Umeå, så vi är också inflyttade till Stockholm sedan några år tillbaka. Vart bor du någonstans? Vore verkligen jätteroligt med lite fler träningskamrater. Vi bor norr om Stockholm och tränar mycket med uppfödare och andra hundar från samma kennel. Å förresten grattis till finfina poäng och resultat med lydnaden. Hälsningar Lina

http://hem.bredband.net/b790892

 
lina & august

lina & august

4 juni 2010 16:54

ni är så duktiga!! hejja! för det blir väl lp1 nu? :)

http://i-fokus.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards