Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Hipp Hurra för mig

Av Linda - 22 juni 2010 12:34

Igår fyllde jag år. 29 år, för att vara exakt. Ett år kvar till det stora 30! Dagen var ungefär så som den varit de senaste året. Är man lycklig och tillfreds mer eller mindre varje dag, så förändras det inte mycket bara för att man fyller år. Det var en trevlig dag, som började med ett solonummer sjunget av min vackra sambo. Trött och halvsovande var jag, men det hörde jag iaf    


När jag höll på med mitt morgonfix innan jobbet ringde lillasyster för att gratta. Vi pratade en stund och det var så skönt att höra hennes röst. Sen mamma dog saknar jag det där första samtalet, som alltid kom från henne, och alltid medan jag ännu låg och sov. Hennes första fråga var "sov du?", följt av ett förtjust skratt när jag mumlade att det gjorde jag. Nu är det lillasysters samtal jag väntar på -av nån anledning är det det samtalet som kommer närmast känslan min mor gav mig. Även om hon inte lyckas väcka mig -den biten klarar jag mig faktiskt utan   


Till födelsedagspresent fick jag något jag önskat mig länge,

en Wii Fit Plus   Brädan packades upp och pluggades in av Susanne, som hade köpt mig denna underbara present. Sen var det bara att köra. Eller ja -först skulle man vägas och mätas och skriva in när man var född. Så räknades BMI ut, och jag fick konstaterat att jag befinner mig lite i överkant. Det rekommenderades att jag skulle gå ner nästa 7 kg!! Vilket kommer få mig se ut som ett anorexia-offer.... Efter detta fick jag göra några små övningar i balans och styrka, sen räknades min fysiska ålder ut -44 år blev resultatet... Efter att så framgångsrikt sågat ner mig vid fotknölarna passade detta underbara spel på att önska mig "Happy Birthday"  


Hur som helst så blev jag stående på den där brädan en stund igår kväll. Det var riktigt roligt, man kan boxas, åka slalom, nicka fotbollar, yoga och mycket mycket mer. Allt man gör registreras och man har en egen personlig tränare som peppar. Man kan lägga upp mål -hur mycket man vill gå ner i vikt och på hur lång tid. Man kan säkert göra miljoner saker till som jag ännu inte upptäckt, det är ett helt otroligt spel! Skapade också varsin profil åt hundarna, då kan jag väga dom där -hur toppen är inte det?!


Nu ska jag lägga mig inne i Bella-boxen och gosa med hundarna. Sen blir det eftermiddags-promenad, städ och så småningom stängning av dagis. Efter jobbet åker jag ut till klubben och träffar en kursdeltagare, sen hem och spela

Wii   


Och så är jag Leia-vakt ikväll, så imorgon tar jag en lång skogspromenad med tre hundar till jobbet   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards