Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Happy Pride!

Av Linda - 9 augusti 2011 17:34

I början av augusti brukar min blogg fyllas med bilder i regnbågens färger. Detta blandat med kärlek, glädje, lycka och ett gäng goa brudar.


Detta året blev det inte så mycket av den varan. Färgerna fanns där, de goa brudarna var på plats...men Pride var sig inte likt. Folk tittade -ja till och med glodde. Detta även om dom satt i bordet brevid, typ 1 meter ifrån oss....Hela stället gav mig lite känslan av "apor i bur" -ett uttryck jag hört många gånger under årets pride-vecka.


Jag hade trots allt en trevlig kväll -tack vare gott umgänge. Men årets Pride? Den har jag definitivt gått miste om. Och den oro jag kände på väg in, rädsla för att bli hånad, utpekad och i värsta fall nerslagen -så har jag aldrig känt förut.


Nä, nån Happy Pride blev det inte i år. Men en rätt okej -och helt vanlig- festival. Med en och annan vågad färgklick.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards