Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Freestylekurs dag 2

Av Linda - 14 augusti 2011 17:40

Idag var kursens andra och sista dag. Och vi har lärt oss massor!


Först och främst har jag bestämt mig för att byta musik. Till min eftertänksamma (läs:långsamma) lilla terrier behövs en lite lugnare låt. Så att det inte märks att hon är så eftertänksam. Så ut med bumbibjörnarna och in med......ja, VAD?


Sen ska jag lägga upp ett schema. Och eftersom jag: A. Alltid är så upptagen och har "svårt" att komma ifrån och B. Är så ofokuserad i min träning, så har jag bestämt mig för att schemalägga både dag/tid för träning och moment. Eftersom jag dessutom tränar en hund till i andra grenar så kan det vara vettigt att även schemalägga detta.


Och så måste vi ju då bygga ihop ett program. Så snart jag hittat en låt, så snälla ni som sitter och trycker på bra förslag -ut med dom bara! Den ska vara lugn, men inte löjlig, gärna lite rolig fast i långsam takt. Fast inte för långsam! Svenska eller engelska spelar ingen roll. Det måste vara en låt som många människor känner igen och tycker om. Och något som passar till Julias skönhet och min klumpighet.


Ni hör ju själva hur lätt det är....


Sen ska vi bara finslipa momenten och jobba på uthålligheten. Piece of cake!


(Ja, vi är då iaf taggade...)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards