Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Rygg, backa, mellan

Av Linda - 14 augusti 2011 19:13

Tränar på trygghet i position "mellan", ståendes framför med ryggen mot (kommando "rygg") och sen "backa, mellan" -dvs tillbaka till utgångsposition.


Målet är att få till en "snurra" i position "rygg", innan hon backar in "mellan", men hon är väldigt otrygg i positionen "rygg". När jag försöker visa med targetstick så märker jag att hon blir rädd när den förs över huvud/rygg, då hon inte ser vart den "tar vägen", så att säga. Därför skippar jag sticken här och försöker jobba med tryggheten i positionen. Hon vill gärna ha ögonkontakt i alla lägen -detta kan bli bra för självförtroendet!!


Tänkte försöka föra dagbok över träningen så gott det går, så att jag får struktur. Under veckan som kommer är målet att:

1. Få Julia trygg i positionerna "mellan" och "rygg". Nöta, nöta, nöta....

2. Att länka ihop några moment, och då fortsätter jag med det vi påbörjade idag, dvs. mellan-rygg-snurra-rygg-backa-mellan.


Sen är det flera moment jag vill fortsätta bygga vidare på, som vi gjort framsteg i under helgen:

"Runt" -nära kroppen.

"Fot" och "Work".

"Snurra" och "Spinn"

"Upp" -där vi ska träna både stadga, rörelser och med ryggen mot mig.

"Sitt fint" -stadga.

"Rulla" -här ska vi träna på att fortsätta rulla, alltså flyt i rörelserna.


Jag vill också jobba med bakdelskontroll och så vill jag bygga vidare på moment med framtassarna -tex korsa tassarna, gå på stället eller liknande.


Men en sak i taget =)


Blev så inspirerad av denna helg så föruotm att träna Julia så har jag även börjat lite med Sota. Hon har ju visat "dolda talanger" i grenen Freestyle sen hon var liten, så nu dammar jag av det och bygger på =) Mer om det i hennes dagbok!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards