Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Snurra, Mellan

Av Linda - 14 augusti 2011 19:28

Toppen att ha 2 hundar, så man kan träna i korta pass =) Bra också för valp att lära sig passivitet mellan aktivitet!!


Har lärt in både klicker och targetstick tidigare, vilket kom till användning idag. Lärde in "snurra" med hjälp av stickan och varvade detta med "mellan" -en position hon själv "letat upp" sedan hon var bebbe =)

Supersött är det när jag känner hur hennes svans går medan hon står mellan   


Skrotet tycker det är så roligt att få vara med, lite svårare med de passiva stunderna, sååå svårt när syrran får jobba juh!! Men hon blir bättre och bättre på det, och för att vara blott 5 månader ung så är hon en stjärna!!


Nästa veckas mål blir att bli klar med dessa två moment, "Snurra" och "Mellan".


Mer hinner vi knappast, för vi har lite jaktträning att ta tag i också inför söndag! Tänkte vi ska hinna ut i skogen och jobba på lite enkel jaktlydnad och några apporteringsövningar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards